Förgasare CRM

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Tjena. skulle bara kolla en sak. det sitter ju en Dellorto PHBH 28mm förgasare på en honda CRM. jag funderar på att byta upp till större. har hittat en Dellorto PHB 30mm för 970:- vikket jag tycker inte är så jävla farligt. Men asså... är det stor skillnad mellan 28mm och 30mm? Jag menar blir det någon märkbar skillnad? Finns också 36mm men sätta på en 36a på en 125cc cylinder är vä inte det bästa. hade jag dratt dit ett 150cc el 180cc kit så hade det nog vatt bra, men 36mm på 125cc är inte det förstort? Eller? :va
 
Last edited:

Sluggaboy

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2005
Ort
torup
Hoj
ktm lc4 05
Kronen skrev:
Tjena. skulle bara kolla en sak. det sitter ju en Dellorto PHBH 28mm förgasare på en honda CRM. jag funderar på att byta upp till större. har hittat en Dellorto PHB 30mm för 970:- vikket jag tycker inte är så jävla farligt. Men asså... är det stor skillnad mellan 28mm och 30mm? Jag menar blir det någon märkbar skillnad? Finns också 36mm men sätta på en 36a på en 125cc cylinder är vä inte det bästa. hade jag dratt dit ett 150cc el 180cc kit så hade det nog vatt bra, men 36mm på 125cc är inte det förstort? Eller? :va
glöm 30mm:aren! du har ju effektblås så de är nog inte så farligt.. bara du bestyckar rätt :tummenupp
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
NSR_MAN skrev:
de finns väll 38mm :va


Men är det inte så att man inte kan kränga på en så stor förgasare det bara går på en 2-takts motor? Det är inte samma sak som det är på en 4-taks motor där det gäller bara att få så mycket bränsle och luft att förbrännas som möjligt... hra för mig att någon vetande man har sagt till mig någon gång att för att kunna sätta på en större förgasare så måste man ha en annan, störra cylinder för att få ut mer effekt... Eller nått sånt :tungan
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
AntiAntonAnt skrev:
Men är det inte så att man inte kan kränga på en så stor förgasare det bara går på en 2-takts motor? Det är inte samma sak som det är på en 4-taks motor där det gäller bara att få så mycket bränsle och luft att förbrännas som möjligt... hra för mig att någon vetande man har sagt till mig någon gång att för att kunna sätta på en större förgasare så måste man ha en annan, störra cylinder för att få ut mer effekt... Eller nått sånt :tungan


Du får sämmre botten med förstor förgasare. sen ska den klara att förbränna alla gaser oxå.
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Kronen skrev:
Tjena. skulle bara kolla en sak. det sitter ju en Dellorto PHBH 28mm förgasare på en honda CRM. jag funderar på att byta upp till större. har hittat en Dellorto PHB 30mm för 970:- vikket jag tycker inte är så jävla farligt. Men asså... är det stor skillnad mellan 28mm och 30mm? Jag menar blir det någon märkbar skillnad? Finns också 36mm men sätta på en 36a på en 125cc cylinder är vä inte det bästa. hade jag dratt dit ett 150cc el 180cc kit så hade det nog vatt bra, men 36mm på 125cc är inte det förstort? Eller? :va

är det inte ganska stor skillnad på 28 och 30mm fuggar? tex är väll 20mm 5 ggr större än 10, eller?
28 har 615kvadratmm och 30 har 706
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
kleinealf skrev:
är det inte ganska stor skillnad på 28 och 30mm fuggar? tex är väll 20mm 5 ggr större än 10, eller?
28 har 615kvadratmm och 30 har 706

13% skilnad ja det är rätt mkt.

Om du har räknat rätt. pallar inte räkna själv.
 

Nsr :D

2-takt är mums!
Gick med
21 Feb 2006
Ort
jadu...
Hoj
Fighter Nsr 125 -89 och Honda Cr125r -81
Jag har 35mm på min 125 cross (som för övrigt e orginal)...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nsr :D skrev:
Jag har 35mm på min 125 cross (som för övrigt e orginal)...
Lite skilnad på portning, avgasrör, insug, reedventiler, tändning etc. Så det bekräftar att det är förstort.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
okioki.... men det är så här att jag letar efter nått skyddande tejp eller något man kan vira runt avgassystemet.. Har sett sånt men vet inte vart jag kan få tag i det.. vet nån?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top