Förgasare CB 125

CB 125 & XL 500

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
CB 125 & XL 500
Har lite problem med min gamla CB 125. Förra ägaren hade inte luftfilter monterade på den och jag satte på filter som passar CB 650 m.m.( hade liggande nya på hyllen) Nu så går den inte på tomgång, den bluddrar och varvar inte rent utan "hackar" upp sig i varv. Vad göra! Försökte att ställa upp tomgången lite på båda förgsarna men problemet finns fortfarande. Jag plockade isär förgasarna och rengjorde dom innan jag satte på luftfiltren!
Nyttiga tips önskas!

Byte av filter kan iofs ställa till det med fuggarna men knappast inte så den inte går på tomgång. Alltså är jag benägen att påstå att det är ett annat fel.
Gammal soppa köper jag inte, det kan möjligen påverka kallstartegenskaperna (vintertid), i övrigt brukar soppan kunna vara sen 30-åriga kriget utan att ge problem. Kassa stift, framförallt om du har startart i omgångar utan att varmköra ordentligt, kan ge liknande problem. Byt eller elda rent elektroderna.
Betsyckkning? Nja, inte om den har gått bra på tomgång tidigare. Och fuggarna är ju tydligen rengjorda. Satte du tillbaks alla munstycken på rätt ställe? (vet iofs inte om dom går att blanda ihop på dina fuggar).

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back