förgasarbrygga R6

Jockek_84 skrev:
ja det sitter nån form av slangklämma runt. men hur f.n ska jag komma åt skruvarna? nån som har mekat R6??

Det är inte så svårt, en lång skruvmejsel behövdes om jag inte minns fel... När klämmorna är loss så är det bara att lyfta.
 
Suomalainen skrev:
Det är inte så svårt, en lång skruvmejsel behövdes om jag inte minns fel... När klämmorna är loss så är det bara att lyfta.

ser omöjligt ut men jag skall kolla lite till...

nån mer???
 
På min är det insex-skallar på klämmorna, operationen går till på följande sätt:

De första tre räknat från vänster (när du sitter på hojen) kan du ta framifrån,
den längst till höger tar du via öppningen i ramen (ta bort den svarta kåpan som
sitter med 3 skruvar).

Du behöver en lång, rak, insex-nyckel, bra ljus och tålamod. En liten ficklampa är
inte heller i vägen. Det går inte alltid att se vad man gör, lite fingertoppskänsla underlättar.

/A
 
Rundningsmärke skrev:
På min är det insex-skallar på klämmorna, operationen går till på följande sätt:

De första tre räknat från vänster (när du sitter på hojen) kan du ta framifrån,
den längst till höger tar du via öppningen i ramen (ta bort den svarta kåpan som
sitter med 3 skruvar).

Du behöver en lång, rak, insex-nyckel, bra ljus och tålamod. En liten ficklampa är
inte heller i vägen. Det går inte alltid att se vad man gör, lite fingertoppskänsla underlättar.

/A

Som jag förmodade då...ett jäkla pilljobb...men vad hade du för insex (storlek) och var den extra lång eller bara en vanlig ca 10 cm...?
 
Insex 3mm lång förlängare!

Inga som helst problem. om det inte går lossa ventilkåpan!
 
Jockek_84 skrev:
Som jag förmodade då...ett jäkla pilljobb...men vad hade du för insex (storlek) och var den extra lång eller bara en vanlig ca 10 cm...?
Storleken har jag förträngt. Börja med den längst till höger, på min kan man se skallen genom ramen, det underlättar en del om man är osäker på storleken.
:)

Min nyckel är ca 15 cm lång. Om du vill slippa ta nytt tag efter ett halvt varv bör inte "utsticket", vinkeln alltså, vara mycket mer än 2 cm.

/A
 
Last edited:
Rundningsmärke skrev:
Storleken har jag förträngt. Börja med den längst till höger, på min kan man se skallen genom ramen, det underlättar en del om man är osäker på storleken.
:)

Min nyckel är ca 15 cm lång. Om du vill slippa ta nytt tag efter ett halvt varv bör inte "utsticket", vinkeln alltså, vara mycket mer än 2 cm.

/A

Bryggan loss...nästa problem...brickorna är på plats...men jag fick också med 4st "rör" som jag förmodar är trottelstopp...vart skall de monteras?
 
Jockek_84 skrev:
Bryggan loss...nästa problem...brickorna är på plats...men jag fick också med 4st "rör" som jag förmodar är trottelstopp...vart skall de monteras?
Nej, nej, nej, brickor och rör tar man bort, de sätter man inte dit!
 
Jockek_84 skrev:
Bryggan loss...nästa problem...brickorna är på plats...men jag fick också med 4st "rör" som jag förmodar är trottelstopp...vart skall de monteras?
Du har väl tagit en öl nu? :D

Strypningar till R6 har jag aldrig meckat med, har du ingen beskrivning?

Förmodligen ska de in bakom de svarta kåporna på respektive förgasare (sitter med fyra skruvar). Bakom dem hittar du fjäder, "nålhållare" och nål, där någonstans ska de rimligen sitta. Håll rätt på hur allt satt när du lossar kåporna.

/A
 
Jockek_84 skrev:
Bryggan loss...nästa problem...brickorna är på plats...men jag fick också med 4st "rör" som jag förmodar är trottelstopp...vart skall de monteras?

Vad är rören (trottelstoppen) för material gjorda i ??
Har själv fått min strypningsats monterad av en fabrik så
jag har dessvärre inte tatt bort och tittat än. :va
 
lyft dom svarta lockena som sitter på varje förknasare, dom brukar vara monterade på själva locket, på min gsxr så trär man dom över piggen som håller fjädern på plats, typ penisförlängare :P
 
hoho! har nu startat upp ett strypnings projekt:P fasen vad drygt det är å hålla på, fick dock loss förgasarbryggan efter tips här.lokaliserade och lossade på slangklämmorna och vips så satt det lös, lyckades med en insex nyckel av kort modell så det är även möjligt. han inte sätta i brickorna men ska fortsätta på lördag. dom där gummina!?! låter in ge bra att "limma" fast dom?
skaq dom inte bara ligga där det förklarade dom för mig iaf där jag köpte kittet. aja! knäpper även jag kort på allt och lägger upp det här om någon skulle behöva lite hjälp i framtiden.
 
pila skrev:
hoho! har nu startat upp ett strypnings projekt:P fasen vad drygt det är å hålla på, fick dock loss förgasarbryggan efter tips här.lokaliserade och lossade på slangklämmorna och vips så satt det lös, lyckades med en insex nyckel av kort modell så det är även möjligt. han inte sätta i brickorna men ska fortsätta på lördag. dom där gummina!?! låter in ge bra att "limma" fast dom?
skaq dom inte bara ligga där det förklarade dom för mig iaf där jag köpte kittet. aja! knäpper även jag kort på allt och lägger upp det här om någon skulle behöva lite hjälp i framtiden.


Du behöver inte limma dom :gnissla
Jag gjorde det för att hålla dom på plats bara, med ett inte allt för starkt lim,
bara att ta bort sen...inga probs :fyllisar
 
aaa allt gick som smort iaf fast det tog juh ungefär 6-7 att grejja.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top