Förgasarbrygga och ojämn gång

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Fireblade
Min blade går väldigt ryckigt och ojämnt (oavsett varv), hade den inne på service i vinter och då såg dom att förgasarbryggan satt löst så dom skruvade fast den ordentligt och när jag plockade ut den så var det bra igen.
Men nu så har problemet kommit tillbaka och det blir bara värre och värre så tänker skruva loss tanken i kväll och började titta runt lite, men eftersom jag aldrig skruvat på en hoj förut så är jag inte alls säker på vad som skall kollas, misstänker att förgasarbryggan är hela raden med förgasare, eller har jag fel?
Några tips på vad man skall kollas?

Den har även nått rasslande ljud för sig som kommer och går, för det mesta så hörs det knappt men vissa dagar så låter det mer, är som tydligast mellan 3000 till 4000 varv och helst om man ligger på stadig gas nånstans därmellan, frågade dom på verkstaden om det kunde vara kamkjedjesträckaren men det trodde dom inte.

Hade jag haft råd så hade jag lämnat in den men tyvärr så är det dåligt med stålar just nu så man får göra det bästa av det hela och försöka fixa själv, vill juh inte sälja hojen bara för jag inte har råd att lämna in den på service.
Kanske skall säga att jag är inte är oteknisk men har bara ingen erfarenhet.

Hej du! Jag hade nåt liknande på en av mina hojar och då visade det sig att insugsgummina som håller förgasarna hade spruckit med den följden att moppen sög tjuvluft lite som den ville. Gick ojämt och lät konstigt. Kan vara vär att kolla om du ändå är där och rotar runt.
Ha de................Per:squid

Kollade men dom var ok.

däremot så har jag test att rulla med kopplingen inne och den beter sig exakt likadant då så det måste vara något annat än motorn, ingen som har några förslag?

den liksom skuttar eller hoppar fram lite... ungefär som om man skulle köra på väldigt ojämnt underlag.

det blir värre juh fortare man kör, förra året så var det ok men nu så går det inte att köra fortare än 140 utan att det blir otroligt obehagligt att köra.

det som gjorts på den under vintern är att jag hade den inne på en vanlig service + att ena bromsskivan framme byttes och så nytt bakdäck och drivpaket.

Du menar att den rycker fast motorn inte driver? Ta av hjulen och kolla lagren vetja!

.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...