Förgasarbestyckning KTM 620

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Hej !
Kollade bestyckningen idag på min 620 scsm -01, hojjen har sxc-dämpare och borttaget luftburkslock, huvudmunstycket är 195! och även nålmunstycket är bytt, tror att det är ett färdigt kitt från KTM-sommer. Kollade i på deras hemmsida och där kan man läsa sig fram till att man skall h mellan 180-195 med mina modifieringar. Tycker jag har hör ca 165 här på forumet. undrar om det är däför den drar 0,85l/mil? brukar man värkligen behöva gå upp i nålmunstycket med dessa mods.?

mycket frågor...

PS var och hämtade igen hojjen idag hos polisen efter stöldutflyckten, urborrat styrlås och okörd men inga andra skador .

det är 640:n som "ska ha" 165 munstycke
620/625 har en annan fugge så de kan kanske stämma med 195 på den?

Det som nämns om 165 är för en Mikuni CV-förgasare - inte den Dell'Orto som du har på 620:n. Med samma modifikationer körde jag med 190, största nålmunstycket (242) och nålen i originalposition. 195 gick för fett. Det var först när jag bytt till Sebring helsystem som jag gick upp till 200 i huvudmunstycke. Inget av detta bänkat dock, men jag kollade tändstiftet efter hårdkörning på fullgas.

Framåt sommaren när det blir varmare ute, kan det till och med vara läge att gå ner till ett 185.

Annars kan du alltid byta till en bättre förgasare som gör hojen mer lättstartad och tillåter längre stoppies :)

Ktm-Mange skrev:
det är 640:n som "ska ha" 165 munstycke
620/625 har en annan fugge så de kan kanske stämma med 195 på den?

620 = Dell'Orto PHM40SD
625 = Keihin FCR41
660 = Keihin FCR41MX
640 = Mikuni CV40

Med några undantag om vi längre tillbaka i tiden...

Är det 155 orginal på 620, fick med ett sånt och ett annat nålmunstycke. svårstartad är den ju defenetivt inte! kall som varm! hur funkar varmstartsknappen? skall den vara inne eller ute normalt sett?

Minns inte vad som satt i från början, men det kan ha varit 155. Varmstartknappen är en trottellyftare precis som tomgångsskruven, men med bara två fasta lägen. Ute = av, intryckt = aktiv. Fungerar bra när maskinen är riktigt het - jag har bara behövt använda den vid ett par tillfällen vid skogsbus.

Ktm-Mange skrev:
625 -03 = Keihin FCR41MX

Bra att de helt gått över till MX:en - den är trots allt förbättrad i några avseenden. 625:an finns bara som enduro i år eller ? Har inte sett att den skulle finnas som SM (bara 660 och 640).

TomK skrev:
Bra att de helt gått över till MX:en - den är trots allt förbättrad i några avseenden. 625:an finns bara som enduro i år eller ? Har inte sett att den skulle finnas som SM (bara 660 och 640).

Japp, enduro.
Men jag har beställt motard fälgar!(givetvis) :rock

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard