dominator91
Sporthojsnörd
Behöver lite stöd med tänket.
Motor 1127:a oljekyld. Idag sitter ett KN filter samt ett V&H 4:1 system på. I nuvarande Mikuni 34 har ett dynojetkit installerats och fungerade bra tills helt nyligen.
Efter att ha fått problem med gången på lite högre varv, 5.000+, lämnade ja in den hos RNMC för översyn.
Domen blev att fögasarmunstyckena var ovala och den går för fett. Köp en begagnad ny brygga..
Det är gjort nu. En Mikuni 36:a har inskaffats i gott skick vad jag kan bedöma. Och allt original i den.
Frågan då: Vågar jag sätta på 36:an och köra med de munstyckena som sitter i?? 122,5, main jet, i 36
rna ft.
De är något större än original i 34
rna som är 112 tror jag standard. Men vad Dynojetkitet skulle motsvara har jag ingen aning om...
Har någon en idé här?
Är inte en rutinerad mc mek skall jag tillägga. Men inte heller helt kass på att göra en del med hjälp av Haynes manualen.
Motor 1127:a oljekyld. Idag sitter ett KN filter samt ett V&H 4:1 system på. I nuvarande Mikuni 34 har ett dynojetkit installerats och fungerade bra tills helt nyligen.
Efter att ha fått problem med gången på lite högre varv, 5.000+, lämnade ja in den hos RNMC för översyn.
Domen blev att fögasarmunstyckena var ovala och den går för fett. Köp en begagnad ny brygga..
Det är gjort nu. En Mikuni 36:a har inskaffats i gott skick vad jag kan bedöma. Och allt original i den.
Frågan då: Vågar jag sätta på 36:an och köra med de munstyckena som sitter i?? 122,5, main jet, i 36

De är något större än original i 34

Har någon en idé här?
Är inte en rutinerad mc mek skall jag tillägga. Men inte heller helt kass på att göra en del med hjälp av Haynes manualen.
Last edited: