Förgasarbekymmer KTM LC4

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Under årets upplaga av 4-dagars körde jag LC4 Adventure och i stalp sektionerna drabbades jag av vad jag uppfattade som bränslesvält. När cykeln hoppar verkar det som om flottören inte hängde med. Testade det mesta i felsökningsväg utan förbättring.

När jag pratade med en del andra visade det sig att det var ett förekommande problem på LC4 med Mikuni BST förgasare. Där skulle även finnas någon amerikansk aftermarkettillverkare som gör flottör+hus för att motverka problemet.

Någon som vet vilken denna tillverkare är?

Några andra diagnoser?

Provat att höja flottörnivån litegranna?
detta kan kräva ombestyckning, men du kommer ha en sörre volym drivmedel att tillgå per tidsenhet.

Kan komma på fler lösningar men vi börjar där... :)

Provat att höja flottörnivån litegranna?
detta kan kräva ombestyckning, men du kommer ha en sörre volym drivmedel att tillgå per tidsenhet.

Kan komma på fler lösningar men vi börjar där... :)

Det var det första jag gjorde när jag misstänkte att flottören inte ville hänga med riktigt. Då man står och stressmeckar innan man skall checka in i parc ferme har jag inte riktig koll på exakt position mer än att den är högre än orginal men ligger inom vad mikuni rekommenderar. Problemen minskade från okörbart till halvkass men de kvarstår.

Det var det första jag gjorde när jag misstänkte att flottören inte ville hänga med riktigt. Då man står och stressmeckar innan man skall checka in i parc ferme har jag inte riktig koll på exakt position mer än att den är högre än orginal men ligger inom vad mikuni rekommenderar. Problemen minskade från okörbart till halvkass men de kvarstår.

På rätt väg m.a.o...

Man kan ju tänka sig att hastigheten varmed flottörhuset fylls är dålig oxå.

Inlopp (ofta en bortskruvbar historia) innehåller alltsom oftast ett väldigt finmaskigt nät. Prova ditcha det.

Sen...kan man ju alltid borra upp bensinkanalerna lite.
Nålventilens säte t.ex.
där brukar vara snålt tilltaget.
"porta" sätet oxå med en tops med först stålull på toppen, sedan autosol.
flödet ökar markant över den nu lena ytan med en radie istf vass kant.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D