Förgasar synkning

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Har en Yzf 750sp som jag försöker att synka förgasarna på.
Har lite frågor, tre st av mina förgasare hade redan slangar som man kunde använda, den första förgasarn var jag tvungen att fixa själv. Är det ett måste att plocka bort första slangen på den när man är färdig (blir lättare till nästa gång annars)?
Eftersom det är första gången jag ska fixa det här så undrar jag exakt vilka skruvar man ska skruva på vet att det ska vara 3st enligt handboken men hittar dem inte (har ju en SP så det är ju flatside förgasare) till min modell bara till en R modell som det finns bilder på?
Sen på själva manometern (klockorna), hur ska nålarna vara inställda på dem för att det ska vara normalt, finns olika områden och som den är nu så är den i mellan av båda "normal" områden (den är köpt på LellesMC)? Sjunker en bit när man kopplar in chocken, har för mig att den ska vara aktiv för synkningen?

Är en riktig rookie när det gäller det här så alla tips är välkomna.

Hej !!
Du kan ju ha slangen kvar, men du får se till att det inte suger nån tjyvluft.

Mvh p-son

Den får absolut inte gå på chok när man synkar.
Man kan få ha en spegel för att kunna se spjällaxlarna ordentligt. Det sitter en justerskruv mellan varje förgasare, 3 st alltså. Ett virre varr med fjädrar.
Små små justeringar krävs för att ställa om inställningen.

Nålar, klockor? Är det dämpningen du menar? Vilket fall ska visarnålarna vibrera lite lätt, dom får inte vara "för" dämpade. Och så ska dom visa så lika som möjligt. Även efter några gaspådrag. Så noga du kan.
Värdet på klockan/orna visar nog ca -0,3 kg/cm2 eller motsvarande.

Mats757 skrev:
Den får absolut inte gå på chok när man synkar.
Man kan få ha en spegel för att kunna se spjällaxlarna ordentligt. Det sitter en justerskruv mellan varje förgasare, 3 st alltså. Ett virre varr med fjädrar.
Små små justeringar krävs för att ställa om inställningen.

Nålar, klockor? Är det dämpningen du menar? Vilket fall ska visarnålarna vibrera lite lätt, dom får inte vara "för" dämpade. Och så ska dom visa så lika som möjligt. Även efter några gaspådrag. Så noga du kan.
Värdet på klockan/orna visar nog ca -0,3 kg/cm2 eller motsvarande.

Enligt manualen hayens så stod det att choken ska vara i? :3freak
Ni råkar inte ha någon bild på en flatside förgasare så man ser vart skruvarna sitter?
Så på tomgången ska klockorna visa -0,3kg/cm2?

ulf_lundin skrev:
Dom ska visa så LIKA som möjligt.
/u

Jo det har jag förstått men hur vet jag att dem är i rätt inställning jag kan ju fortfarande höja nålen och sänka den, finns olika omården på klockorna som det står olika saker på som ex normal osv. Kanske inte spelar någon roll vart nålarna ligger bara alla är lika?

Nej det spela inte så stor roll vad värdet är, inom vissa rimlig gränser.

Det viktiga är att det är så lika som möjligt.

Mats757 skrev:
Nej det spela inte så stor roll vad värdet är, inom vissa rimlig gränser.

Det viktiga är att det är så lika som möjligt.

Fanns inga skruvar på utsidan som på vanliga förgasare..
Va tvungen att öppna upp "locket" på övre delen av förgasarna och ställa in var för sig.. Ett jävla bök men det gick rätt så bra ändå.. Är väl inte likadant när det gäller flatside förgasare..?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år