förgasar inställning Keihin

banarne

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Helsingby
Hoj
Honda CBR 900 RR
Hej!
Finns det nån som är bra på att ge tips om inställning av KEIHIN FCR 39 på honda cbr 900 rr ,Jag håller på som bäst men det sista fattas ,svarar inte bra på snabbt gaspådrag.Bestyckningen som bäst är
Huvud munstycke -140
Main air - 200
Slow air - 3/4
Nål - mitthack
Hur viktigt är det med acc pump strålen , ej i mitten på insuget ??
har nån nån ide på detta problem ?
tacksam för svar o diskution!!
banarne
 
Tips för alla som har Keihin FCR och behöver inställningstips och reservdelsnummer.

acc. pumpen bör precis som på Mikuni börja skvätta in vid ca 1/4 trottellyft (annars skjuter man på trotteln till ingen nytta) och sedan sluta vid ca 3/4 lyft.. beror på helt, man måste se till att moroten inte får för mycke eller lite...

Strålen bör skjuta i underkant av där trotteln vilar, annars skjuter man ju strålen på trotteln oavett vilken position (lyft) den har.

Testa att lyfta nålen ett hack om accelerationen saknas. accpumpen ska ge de lilla extra nålen inte fixar...

Bäst att köra i bänk så vet man.

http://www.carbparts.com/keihin/needles_tuning/keihin_tuning.htm

https://www.justatv.com/pages/dirt_carburetors_fcr_diagram/fcr_carb_diagram.htm

http://www.factorypro.com/tech/carbkei.html

http://pjmotorsports.com/jet_tech.htm
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top