Förgasar fråga?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hej

Det är en grej jag undrar över, om man flyttar ner clipset på nålen i förgasaren får den mera bensin på mellanregistret eller mindre.

Sen undrar jag också hur långt tid det tar för ett tändstift att färgas dvs att bli svart, brunt eller vet beroende på bestyckningen. Har ett helt nytt tändstift och efter att jag maxa den på 2:an, 3:an (som det står i stickyn) så blire det inte så stor skillnad på stiftet. blir lite brunnare i kanten men resten är nästan vitt.
Så frågan är hur lång tid tar det, ska det ändra färg på direkten eller tar det lite tid?

Tacksam för hjälp

Hare bra :)

Hej

Det är en grej jag undrar över, om man flyttar ner clipset på nålen i förgasaren får den mera bensin på mellanregistret eller mindre.

Sen undrar jag också hur långt tid det tar för ett tändstift att färgas dvs att bli svart, brunt eller vet beroende på bestyckningen. Har ett helt nytt tändstift och efter att jag maxa den på 2:an, 3:an (som det står i stickyn) så blire det inte så stor skillnad på stiftet. blir lite brunnare i kanten men resten är nästan vitt.
Så frågan är hur lång tid tar det, ska det ändra färg på direkten eller tar det lite tid?

Tacksam för hjälp

Hare bra :)

Flyttar du ner CLIPSET får den mer sås, dvs nålen åker upp.

Det andra vet jag inte :gnissla

Du ska bara behöva varva den på 2:an 3:an å sen av med motorn så ska man se detta...

Ok, men mitt gammla tändstift var kolsvart och det nya är vitt fast har inte kört mycket bara varvat 2:an 3:an.
Får väll köpa lite munstycken och kolla

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back