Förgasar fråga?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hej

Det är en grej jag undrar över, om man flyttar ner clipset på nålen i förgasaren får den mera bensin på mellanregistret eller mindre.

Sen undrar jag också hur långt tid det tar för ett tändstift att färgas dvs att bli svart, brunt eller vet beroende på bestyckningen. Har ett helt nytt tändstift och efter att jag maxa den på 2:an, 3:an (som det står i stickyn) så blire det inte så stor skillnad på stiftet. blir lite brunnare i kanten men resten är nästan vitt.
Så frågan är hur lång tid tar det, ska det ändra färg på direkten eller tar det lite tid?

Tacksam för hjälp

Hare bra :)

Hej

Det är en grej jag undrar över, om man flyttar ner clipset på nålen i förgasaren får den mera bensin på mellanregistret eller mindre.

Sen undrar jag också hur långt tid det tar för ett tändstift att färgas dvs att bli svart, brunt eller vet beroende på bestyckningen. Har ett helt nytt tändstift och efter att jag maxa den på 2:an, 3:an (som det står i stickyn) så blire det inte så stor skillnad på stiftet. blir lite brunnare i kanten men resten är nästan vitt.
Så frågan är hur lång tid tar det, ska det ändra färg på direkten eller tar det lite tid?

Tacksam för hjälp

Hare bra :)

Flyttar du ner CLIPSET får den mer sås, dvs nålen åker upp.

Det andra vet jag inte :gnissla

Du ska bara behöva varva den på 2:an 3:an å sen av med motorn så ska man se detta...

Ok, men mitt gammla tändstift var kolsvart och det nya är vitt fast har inte kört mycket bara varvat 2:an 3:an.
Får väll köpa lite munstycken och kolla

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back