förfrågning om munstyckes storlek på dt125

Gick med
15 Apr 2008
Ort
katrineholm
Hoj
2000 yamaha Dt 125 rh
Hej. Jag har en yamaha dt 125 rh som jag tror att det är bytt munstycke på. För nu har jag ett munstycke som det står 240 på och har sotigt/blött tändstift sen kommer det bensin och olja ur avgasröret. Men undrar om någon vet vad det ska vara orginal fast jag kör med Gianelli effektsystem så jag vill inte att den ska få för lite. Så jag är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig för den dra ca. 1 liter milen så nått fel är det ju. // sigge
 
1 liter milen är mycket möjligt att ha när man kör 2 takt.

240 i munstycke låter jävligt överdrivet, men om tändstifter är sotigt så skall man igentligen byta upp sig i munstycke. så köp en munstycke sats och prova dig fram
 
Tror han menar svart sot som i fastbränd oljeavlagring tändstiftet är ju bara blött om han kollar direkt efter han kört...

Mvh
/T
 
men är det någon som vet vad det ska vara då? För det ska väll endå inte komma bensin/olja ur avgasröret som inte blivit bränd i motorn?
 
Jag kör med 165 i min Husqvarna och har ett HGS system, tändstiftet är väll lite halv brunt/ vitt ;o.
Tycker 240 låter väldigt extremet men det kanske är så ;p
 
Om det är en mikunji förgasare är 240 ganska rimligt, men om det är en dellorto så är det grymt för stort.
Vet faktiskt inte ens om delloto gör så stora munstycken:va
 
nej asså det står rh i ägarbeviset men jag har heller alldrig sett en rh förut den ser i princip lika dab ut så jag vet faktiskt inte vad skillnaden ska vara men kansk bara dom hittade på ett annat namn jus då

ne men det är en minikun förgasare på men det var nog bara ett budget problem jag hadde för jag gjorde ret luftfilltret och då gick den mycket renare och gick att varva ur den på alla växlar men den drar fortfarande rätt mycket fast ligger man 90km/h väg på lagom gas så tar den typ en halv liter milen men drar man ut på grusvägen och bränner på drar den runt litern lätt :)
 
Last edited:
Oj det var då lite mer än vad man har sj, står 80 i vhandboken har sj 120 men jag har en 84, men kolla luftskruven, eller hör med återförsäljaren, tycker det låter lite mycket för en 125a
 
Oj det var då lite mer än vad man har sj, står 80 i vhandboken har sj 120 men jag har en 84, men kolla luftskruven, eller hör med återförsäljaren, tycker det låter lite mycket för en 125a

skiljer lite mellan en dtr o en lc ;)
 
Om det är en mikunji förgasare är 240 ganska rimligt, men om det är en dellorto så är det grymt för stort.
Vet faktiskt inte ens om delloto gör så stora munstycken:va

Dellorto gör munstycken upp till 330 enligt deras märkning.

Tänk på att mikunis munstycken är enligt flöde och dellortos enligt diameter. Teoretisk ska det bli samma men beroende på hur ytan är i hålet, hur hålet är gradat etc blir flödet olika.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top