Förföljd av galningar!

Nope:mad: Provat det med.. Då måste man kunna skicka in en kopia på biljetten allt åka upp till p bolaget o visa upp den att man betalt under den tiden man fått p böter.. :huvet

vafan:va hur i hela ******* skulle det gå till om man nu blivit bestulen på biljetten!?:huvet

Jäkla skumt!
Jag själv blivit hänvisad till en plats bredvid ett cykelställ av P-Pelle
vid Solna Centrum. Det var inga som helst konstigheter.
Men hur fan ska man fästa en p-biljett på hojen?

Trist med psyk-attacken på däcken.. :S
Är det också ett resultat av öppen psykvård, kan man undra? ;)
P-platsen för mc, i solna C, finns i "häcken" bra mycket vid sidan om gatan!
Och den är gratis (var i allafall)
Annar får du betala.

.....

Saknar ett fordon registreringsskylt så riskerar man att detta blir flyttat då polisen beslagtar fordon som saknar en registreringsskylt.

:D :D :D *ASG*
Uhm.. är det bara jag som tycker att krockade/rasade bilar som står på HELT fel ställe (läs trafikfarligt) står i ungefär en och en halv evighet?

Så Carparks uttalande håller inte riktigt, utom kanske i det lååånga perspektivet.
:arsele

:D :D :D *ASG*
Uhm.. är det bara jag som tycker att krockade/rasade bilar som står på HELT fel ställe (läs trafikfarligt) står i ungefär en och en halv evighet?

Så Carparks uttalande håller inte riktigt, utom kanske i det lååånga perspektivet.
:arsele

Håller med.. men oftast så har dom faktiskt regplåt...
Lösningen är enkel.. Står ett fordon länge på samma ställe(krockad/vrak) skruva bort regplåten.. då borde dom ju komma o hämta den bums!!!:rolleyes:

Sen vill jag bara tillägga något jag sagt mååååånga gånger: Västerås är en stad som alldeles för många p-lisor som är alldeles för nitiska. Parkera för faan aldrig någonstans där man inte får, för jag tror fan dom gömmer sig i buskarna och kommer springande när man gått från hojen.

Last edited:
Jag kontrade med att polisanmäla min p-lapp som stulen när jag fick en bot för att parkerat 1m utanför MC rutan i tokholm city, Sheriffen smålog och tog en "inbrottsanmälan" i MCn, 2 veckor senare kom en kreditering på min P-Bot.

Hemskt att man inte kan lämna P-lappen på MCn, den va ju värd 130kr för hela arbetsdagen. ;)

/A

Vore det inte ett alternativ för p-bolagen att utforma biljettautomaten så att man ser skillnad på mc-biljett och bil-biljett. Samma taxa förstås. Men en liten symbol eller någon kod/nrserie så man ser att det är en mc-biljett? Då kan ju inte bilägare sno och nyttja biljetten iaf. Fast jag gissar att parkeringsbolagen inte är intresserade...

Jag kontrade med att polisanmäla min p-lapp som stulen när jag fick en bot för att parkerat 1m utanför MC rutan i tokholm city, Sheriffen smålog och tog en "inbrottsanmälan" i MCn, 2 veckor senare kom en kreditering på min P-Bot.

Hemskt att man inte kan lämna P-lappen på MCn, den va ju värd 130kr för hela arbetsdagen. ;)

/A
Du är ett geni. Man kan bara buga sig inför denna humorfyllda lilla samhällsrevolt.

Det där är bara skrämselpropaganda. Jag har skruvat av min plåt till och från i tio års tid. Det har aldrig hänt någonting (förutom diverse lappar med just denna skrämselpropaganda). Uppenbarligen prioriterar polisen annat.

Japp. Minns jag det rätt så flytar bara polisen fordon som är en trafikfara där dom står.

Vi har väl alla sett tillräckligt många skrotbilar så i ett par tre veckor längs motorvägen för att förstå att dom inte rycker ut med blåljusen för att plocka en hoj :)

Sååå, var köper man snabblås för regskyltar billigast? :)

De går väl fint in under cutsen ändå.

Bara inte Carcark och resten av maffian har något avtal med bärgningsfirmor...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT