Förföljd av galningar!

Andreas900

Sporthojsnörd
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
CBR600F, CRF1000L, "NR750"
Jag bara måste få häva ur mig lite...det osar ur öronen på mig!:mad: :mad:

Häromdagen när jag kommer till hojen som står parkerad vid ett cykelställ så sitter där en P-bot på 800 spänn!! Va faaa...
Men det var inte nog med det...två böter sitter där! 1600 kr!
"Parkerat på cykelbana"
Inte för att det var ngn cykelbana där, men del lär väl knappast Lapp-lisa lyssna på.

Parkerar istället på bilparkeringe.
Hur gör man här då? Ingen idé att lägga dit ett P-kvitto, då måste det vara bättre att stå lite på sidan, då är jag inte ivägen för någonting.
Nästa dag:
600 spänn i P-böter!!:huvet

Frågar en polis: VAR ska jag ställa min hoj då?
Du får stå på MC-parkeringen nere vid centrum.

Jaha, då ställer jag hojen där då.
Fast det ser ju rätt skummt ut där...:va

Nästa dag:
Ingen P-bot!:tummenupp
Men...
Någon jäkla galning har stuckit ett kniv i båda däcken!:gnissla :censored :kulspruta

Vad är det för fel på folk???
Är det en komplott mot mig personilgen? Eller som hoj-åkare?
Eller har jag bara haft grym oflyt?

Jag har kört hoj i Stockholm i över 20 år, parkerat på alla möjliga ställen, och aldrig fått P-böter eller fått hojen vandad.
NU efter bara tre veckor i "en mindre stad" nära Stockholm så råkar jag ut för allt detta!!:confused:

Nä, ska faen flytta tillbaka till lugnet i Stockholm!!

Koom heeeeeeeeeeeeeeem

Vi börjar ooommmm igeeeeeeen

jag ger dig aaaaaaaalllt

.....

Jäkla skumt!
Jag själv blivit hänvisad till en plats bredvid ett cykelställ av P-Pelle
vid Solna Centrum. Det var inga som helst konstigheter.
Men hur fan ska man fästa en p-biljett på hojen?

Trist med psyk-attacken på däcken.. :S
Är det också ett resultat av öppen psykvård, kan man undra? ;)

Jäkla skumt!
Jag själv blivit hänvisad till en plats bredvid ett cykelställ av P-Pelle
vid Solna Centrum. Det var inga som helst konstigheter.
Men hur fan ska man fästa en p-biljett på hojen?

Trist med psyk-attacken på däcken.. :S
Är det också ett resultat av öppen psykvård, kan man undra? ;)

Man tar med sig p-biljetten i fickan och visar upp den när/om man får en bot!

Enligt Carpark:
Tack för ditt mail.

Vid parkering av en mc där biljett erhålles som bevis för betalning, då får man lov att kontakta vår kundtjänst på telefon 0771-96 90 00 för att meddela sitt biljettnummer. Det går ju inte att fästa biljetten på mc’n.

Saknar ett fordon registreringsskylt så riskerar man att detta blir flyttat då polisen beslagtar fordon som saknar en registreringsskylt.

Vänliga hälsningar

Nicklas Hillson, Carpark AB

Du behöver bara flytta till den södra sidan av mälaren så ordnar det sig.
Parkerar själv både vid cykelställen och på mc-parkering utan böter. Behöver inte ens betala på mc-parkeringen som ligger på en bilparkering där man måste betala för bilen. :)

ok... jag har fan ingen aning om vart man ska parkera....? visste inte ens om att man kunde få böter på hojen :D

jag ställer mig alltid där det står cyklar för att inte sno platser från bilar, om det inte finns nån mc-parkering dvs. men det gör det inte än iaf.

om man mot förmodan skulle stå på en bilplats, vart sätter man fast lappen?

Hur fasen fungerar detta?

Man kan inte fästa en P-biljett på hojen... men dom kan fästa en P-bot på den!? *förvirrad*

*EDIT*

Jag vill se bevis på detta! typ en.... P-rulle :rolleyes:

jag har själv aldrig fått några P-böter på mina hojar men ponera att man skulle få det, varför i hela helskotta skulle man betala?:va man borde ju lätt kunna hävda att nån snott lappen eller att den helt enkelt blåst bort (finns ju inte direkt några torkarblad att fästa skiten i) så att man aldrig sett den, eller va?:va

jag har själv aldrig fått några P-böter på mina hojar men ponera att man skulle få det, varför i hela helskotta skulle man betala?:va man borde ju lätt kunna hävda att nån snott lappen eller att den helt enkelt blåst bort (finns ju inte direkt några torkarblad att fästa skiten i) så att man aldrig sett den, eller va?:va

Kommer en påminelse i brevlådan efter ett tag o då har du 8 dagar på dej o betala har då någon slarvat posten eller p bolaget så påminelsen blivit liggande någonstans någon dag extra så hinner inte betalningen in i tid o vips har du blivit skyldig ett gäng hundringar till i påminelseavgift:huvet Hatar p bolag..

Kommer en påminelse i brevlådan efter ett tag o då har du 8 dagar på dej o betala har då någon slarvat posten eller p bolaget så påminelsen blivit liggande någonstans någon dag extra så hinner inte betalningen in i tid o vips har du blivit skyldig ett gäng hundringar till i påminelseavgift:huvet Hatar p bolag..

ok... men såhär då: man parkera på laglig plats men skiter i att köpa biljett. då borde man rätt lätt kunna slippa pröjsa bötrarna man eventuellt får eftersom vilken fan som helst kan sno biljetten?:va

Saknar ett fordon registreringsskylt så riskerar man att detta blir flyttat då polisen beslagtar fordon som saknar en registreringsskylt.
Det där är bara skrämselpropaganda. Jag har skruvat av min plåt till och från i tio års tid. Det har aldrig hänt någonting (förutom diverse lappar med just denna skrämselpropaganda). Uppenbarligen prioriterar polisen annat.

ok... men såhär då: man parkera på laglig plats men skiter i att köpa biljett. då borde man rätt lätt kunna slippa pröjsa bötrarna man eventuellt får eftersom vilken fan som helst kan sno biljetten?:va

Nope:mad: Provat det med.. Då måste man kunna skicka in en kopia på biljetten allt åka upp till p bolaget o visa upp den att man betalt under den tiden man fått p böter.. :huvet

Men kan det inte räknas som egenmäktigt förfarande om polisen flyttar hojen utan att ha konstaterat att den är stulen eller utgör en fara eller liknande?

Det kan ju vara någon som har knycket nummerplåten och då är det ju jäkligt onödigt av polisen att ta och flytta på hojen. :rolleyes:

Parkeringsregler för mc är en djungel. Olika regler för olika städer och olika p-bolag.

fan vad risigt...än har jag klarat mig. Har parkerat på många KONSTIGA ställen och klarat mig. Som t.ex rakt utanför skrapan i v-ås samt i cykelställen där omkring. Då även med min R1a jag hade. Kanske bra att åka retard nu då lapplisor tror det är moppe :hihi

Har också blivit utslängs ifrån mina vanliga mc parkering. Har fått flytta tjejens mc 1 km bort.

Men det nog inte inte carpark man skall skylla på utan dom jävlarna som bett dom om att göra så.

Ringde runt i förrgår för att snacka med den som gett ut order om det. Hon var ju ett jävla ägg. Tyckte motorcyklar var varma och farliga men om vi får hit en brandskyddsinspektör och fixar mc-betalrutor så blir dom inte farliga längre.

Är så man kan överväga att flytta.

Man kan haka av regskylten och ta med sig :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey