Föreningssparbanken Hjälp MEJ

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Ja som de står så behöver jag hjälp, så här ligger de till. Jag skulle ta ut pengar på minuten men de fattades 1500 kr när jag kommer hem å räknar efter. Tog ut två svängar pga att max belopp är ju 8000kr på minuterna och på någon av dom två uttag som jag gjorde så fattas de 1500kr. Har pratat å skrivigt hur de gick till för banken och fick besked idag att dom ser inge fel på minuten, Securitas ser heller inga fel....... Jag har skrivigt upp serienr på pengarn och sparat kontoutdraget.

Så nu är frågan kan jag göra nå mer eller får jag känna mej blåst :(

DU har inte tappat din pengar då? Förövrig så felas det 2100:- för min pappa men nordea skyllde på virus :mad:

Therudeboy skrev:
DU har inte tappat din pengar då? Förövrig så felas det 2100:- för min pappa men nordea skyllde på virus :mad:

Tror inte de men de finns ju en risk.Men med så mycket pengar (för mej iaf) så håller man idom ganska hårt.

UrbanTiger skrev:
Det är ju så jävligt att dom kan ljuga.
Be att få ser kontrollräkningen på just den automaten.
Gör en skriftlig reklamation inne på banken. Dom är skyldiga att hjälpa dig med det.
Det finns något som kallas bankernas reklamations tjufjuttan, någonting, dom vet inne på banken i alla fall.
Ring Aftonbladet.

Jo precis en sån fick jag skriva på hur allt gick till och fick besked idag att de inte e nå fel från securitas eller minuten. Men jag tror jag ska kolla upp de med chefen för banken, så jag får se de med egna ögon.

1: De gör kontrollräkning av bankomaten vid varje påfyllningstillfälle. Stämmer inte beloppet så får du pengarna tillbaka OM du anmält det (har råkat ut för samma sak. Visserligen bara en 100:- men ändå)

2:TheRudeBoy: Jag vågar påstå att du ljuger eller fått totalt fel information av din far. Nordea har inte skyllt på Virus. Överbevisa mig gärna genom att hänvisa till vilket kontor det var, så skall jag personligen prata med dom om det.

Oupps, missade att de redan bedömt ditt fall. Tyvärr tror jag att du får lita på att de inte snott dig på pengar. Att du tappat dom verkar tyvärr troligare.

Freppa skrev:
1: De gör kontrollräkning av bankomaten vid varje påfyllningstillfälle. Stämmer inte beloppet så får du pengarna tillbaka OM du anmält det (har råkat ut för samma sak. Visserligen bara en 100:- men ändå)

2:TheRudeBoy: Jag vågar påstå att du ljuger eller fått totalt fel information av din far. Nordea har inte skyllt på Virus. Överbevisa mig gärna genom att hänvisa till vilket kontor det var, så skall jag personligen prata med dom om det.

Nordea anderstorp, bara ring och fråga så ska du få se. Dom skyllde på virus :fakta eller dom och dom men kärringen i kassan gjorde det. Är ju knappast så att jag skulle sitta här och ljuga om en sån sak för att spela frän. En ursäkt tycker jag hade varit på plats från din sida, för det där att jag ljuger tog.

Du har rätt. En ursäkt är på sin sida om det verkligen är så.

Sorry. *klappar snällt, för jag gillar egentligen dig*

MEN, om det är så, då skall du prata med chefen för kontoret, för det har inte varit några virus inom Nordea detta året. Eftersom jag själv jobbar med IT inom Nordea så kände jag det som taget ur luften, och inte speciellt väl underbyggt. Men jag litar på att kvinnan i kassan sa det, och då ljög hon.

/Freppa

Freppa skrev:
Vet du vad. Skicka mig din fars uppgifter så skall jag kolla det.

/F

Ska skicka dom imorgon eller söndag då han är på affärsresa nu. Detta kommer min far uppskatta väldigt mycket för kärringen i kassan ogillar han :lol

Sadam skrev:
Ja som de står så behöver jag hjälp, så här ligger de till. Jag skulle ta ut pengar på minuten men de fattades 1500 kr när jag kommer hem å räknar efter. Tog ut två svängar pga att max belopp är ju 8000kr på minuterna och på någon av dom två uttag som jag gjorde så fattas de 1500kr. Har pratat å skrivigt hur de gick till för banken och fick besked idag att dom ser inge fel på minuten, Securitas ser heller inga fel....... Jag har skrivigt upp serienr på pengarn och sparat kontoutdraget.

Så nu är frågan kan jag göra nå mer eller får jag känna mej blåst :(

Tja!
Om inte alla pengar kommer ut vid ett uttag, och maskien känner av att det ligger kvar pengar i sedelbanan så lägger maskinen de pengarna i ett speciellt fack.
Efter ett visst antal "återdragninagar" så stannar maskien.
Så säger baken att det stämmer så är det så.
Maskinen "kan" inte räkna fel, skulle den känna av att det är för många eller för några sedlar så gör den en ny sedluppräkning.
Så funkar maskinen, men vad som hänt dig är ju givet svårt att svara på.

Min flickvän och jag satt o kollade på hennes konto på fsb och då hade hon en viss summa pengar...
Sedan uppdaterade vi sidan och hon hade 113 kr mindre...
Ingen räkning eller liknande syndes på historik.

Vi ringde men eftersom de inte såg något i historiken de heller så sket de it...

ILLA! Visserligen bara 113 kr men ändå...

Jag fick en hundring tillbaka i en liknande situation som din. Som sagt, se till att de kontrollräknar ordentligt och håller dig underrättad. Märker de att det finns mer pengar i automaten än vad de borde finnas så blir du säkerligen trodd.

Nostromo skrev:
...
Maskinen "kan" inte räkna fel, skulle den känna av att det är för många eller för några sedlar så gör den en ny sedluppräkning.
... att svara på.

Titanic kunde för övrigt inte sjunka.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back