Föregivande av allmän ställning.

Jag har i alla fall en hobby som innebär mer än att klaga på allt på ett internetforum. :tummenupp

Nåväl. Känns som jag fått svar på min fråga. Tackar!

Jag har också töntiga hobbys, men inga av dom brukar utövas på förskolor :tummenupp

Jag följde med som åskådare med en polare som lekte krig en gång, han hade nog hoppats att jag skulle vilja vara med och leka, men dels samanfaller bra leka-krig-väder med bra mc-väder, dels tyckte jag inte att det såg så roligt ut.

Det kan bero på att jag tillhör den generation som tvingades leka krig i vuxen ålder, min polare behövde inte det, så han kanske kompenserar sin frisedel eller nåt...

En fråga bara Känns det när man blir träffad av en sån där bössa ?

Utveckling av den frågan,
hur gör ni med dom som är lagda åt fusk-hållet? :va

Inom paintball var det ett problem, öhh gammal färgfläck eller att kulan höll så ansågs det inte vara träff.

Inom paintball var det ett problem, öhh gammal färgfläck eller att kulan höll så ansågs det inte vara träff.

Det undrar jag också?
Spelar man paintball är det ju lätt att se om man har fått en träff. Givetvis så finns det dom som torkar och fortsätter spela men fem sex träffar till så brukar dom gå av ändå!
:kulspruta

Det känns ordentligt. Får man en träff på bar hud så kan det svida rätt rejält men det är inget man dör av.

Jag upplever det inte som ett problem då jag mestadels spelar CQB, strid i bebyggelse, med "samma" 50 personer och folk är ärliga. Det förstör ju för alla om man inte tar träff. Det kan hända men oftare för att folk inte känner kulan pga västar/fickor/magasin/whatever än för att dom fuskar.

tillägg: nya regler gäller från 2013, då "brickorna" ersätts av uniform för samtliga ordningsvakter. ska bli kul att se vad dörrvakterna på Stureplan kommer gilla det....;)
Det ska vara intressant att se om båtmössor kommer att bli populära bland Stureplans ordningsvakter.
http://www.polisen.se/sv/Aktuellt/Nyheter/Gemensam/2010/okt-dec/Ordningsvakter-far-ny-uniform/
:hihi

Jag följde med som åskådare med en polare som lekte krig en gång, han hade nog hoppats att jag skulle vilja vara med och leka, men dels samanfaller bra leka-krig-väder med bra mc-väder, dels tyckte jag inte att det såg så roligt ut.
Fegisar. När den svenska försvarsmakten leker krig så handlar det väl annars mest om att det brukar sammanfalla med att det är så vidrigt väder så att ingen vettigt funtad människa vill visa sig ute då. Öva ålning medelst hasning i lera. Sitta och titta på en vägkorsning i ett knäppetält när det är -15grader. Eller gå någon absolut livsnödvändig marsch, tre mil med full stridsmundering i ösregn. Kanske ligga på en skjutvall och öva skytte samtidigt som årets första blötsnö beslutar sig för att falla ymnigt.

De perioder som det råkar vara "bra mc-väder" spenderas med fördel på materialvård i någon unken källare eller liknande.

Last edited:
Fegisar. När den svenska försvarsmakten leker krig så handlar det väl annars mest om att det brukar sammanfalla med att det är så vidrigt väder så att ingen vettigt funtad människa vill visa sig ute då. Öva ålning medelst hasning i lera. Sitta och titta på en vägkorsning i ett knäppetält när det är -15grader. Eller gå någon absolut livsnödvändig marsch, tre mil med full stridsmundering i ösregn. Kanske ligga på en skjutvall och öva skytte samtidigt som årets första blötsnö beslutar sig för att falla ymnigt.

De perioder som det råkar vara "bra mc-väder" spenderas med fördel på materialvård i någon unken källare eller liknande.

Oj vad ovanstående text väcker minnen... :D

För övrigt var även jag utbildad skyddsvakt, och vad jag kommer ihåg var det strängt förbjudet att bära några som helst beteckningar om du ej var i tjänst.

Ang. TS "problem"

[YOUTUBE-ID]KwR4gK6SDs0[/YOUTUBE-ID]

2:40

Herr LARSSON kan inte REGLEMENTET!

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti