Fördubbling av trafiksäkerhetspremien om dem borgerliga vinner!

Det stora problemet är att försäkringskassans riktigt dåliga ekonomi och landets skyhöga sjukskrivningsskostnader.

Att höja försäkringskostnaden är bara en del av åtgärderna för att få ordning på försäkringskassans ekonomi.

Detta förslag hade troligen aldrig kommit upp till debatt, om det inte varit för den riktigt usla situation som försäkringskassan befinner sig i. Tacka regering för att de satt försäkringskassan i denna situation!

Last edited:
Jofan, jag röstade så att Stockholm skulle slippa biltullar. Det gjorde vi inte trots att flertalet av medborgarna var emot det. Och vilket parti man än röstar på så blir det bara skit av allting.
Det funkar ju inte ens att ta outlawgrejjen heller.
Outlaw-golf på nätterna är kanske kul?

Pejo skrev:
Helt rätt! Låt alla gamla kärringar o gubbar som överbefolkar långvård o andra statliga inrättningar börja betala för sig - ordentligt! På det sättet kan vi se det 40-talistiska köttberget som en inkomskälla för staten, istället för en hög parasiter som tär på kassan.

Är man sjuk o emlig så ska det fan-i-mig kosta! Det ska löna sig att vara ung, frisk och arbetsför! Kein arbeit, kein freiheit!

Psst, TrueBlue: Ditt inlägg utsätter mig för risk för högt blodtryck - ska du eller jag ta kostnaden? :hihi

I nuläget så får gamla kärringar å gubbar som ligger på långvård betala skatt på sin futtiga pension för att sponsra våra trafikrelaterade rehabiliteringar och sjukskrivningar. Är det bra?

Det du tar upp ang. långvård låg inte i förslaget men är oftast hur det låter när man tror på högerspöket.

Klart du ska betala för ditt blodtryck, det är ju din svaghet ;)

Folköl skrev:
Sverige börjar verkligen likna det gammla feodalsammhället där adeln höll bönderna korta med billig sprit och liiiiiiite frihet genom att få behålla liiiiiiiiiite av avkastningen från sin jordlott, resten tog adeln i arrände.

Likadant nu. Sossarna vill hålla oss lagom nöjda genom billig sprit, skatter som ligger precis under smärtgränsen och propaganda om hur bra vi har det jämfört med andra länder. På så sätt ser de till att Svensson inte bråkar för mycket om hur dålig politken är. Allt detta pågår medans sammhällsmaffian och politikerna blir RIKA, på stackars folk som hindras från att jobba.

Passificism och billiga nöjen förekommer i alla komminist och faciststater där man inte vill att individen lyckas.

Vilken underbar klarsynthet :tummenupp .
Ännu ngt som liknar det gammla feodalsammhället är att det som Partitoppen reglerar & lagstiftar är ngt de själva i Partitoppen anser att de inte behöver följa (insatslägenheter, fastighetsskatt etc). Lagen är ngt för de Beskattade att följa och lyda, inte ngt för de Styrande :hihi

Om jag gissar rätt så har sossarna styrt det här landet större delen av tiden, sen regeringen infördes enligt dagens system. Och sen är det ett av de bästa landen i världen med.

De har trots allt vana av att leda ett land. Mer än vad man kan säga om de andra partierna.

flugan skrev:
I nuläget så får gamla kärringar å gubbar som ligger på långvård betala skatt på sin futtiga pension för att sponsra våra trafikrelaterade rehabiliteringar och sjukskrivningar. Är det bra?

Det du tar upp ang. långvård låg inte i förslaget men är oftast hur det låter när man tror på högerspöket.

Klart du ska betala för ditt blodtryck, det är ju din svaghet ;)

Du har fel - skatter på trafik ger ett kraftigt överskott till övriga verksamheter - dvs trafikanterna betalar snarare vården för de gamla än tvärtom...

vad händer med alla försäljare av hojar då. lä ju sänkas nyförsäljningen av hojar?
alla harvar omkring på gammla offroadare för o ha råd...faen xr,n bli värd de dubbla :banana

Rikkard skrev:
Om jag gissar rätt så har sossarna styrt det här landet större delen av tiden, sen regeringen infördes enligt dagens system. Och sen är det ett av de bästa landen i världen med.
Du kanske borde uppdatera din syn lite... :rolleyes:

Rikkard skrev:

De har trots allt vana av att leda ett land. Mer än vad man kan säga om de andra partierna.

AB Sossarna - är att likna vid ett företag med över 2000 anställda!!!
Alla dessa sossars jobb hänger på att vinna val efter val.
Deras affärside är att tjäna pengar för de sina genom att hålla sig i regeringsställning och det gör man genom att skapa en beroendeställning för ett tillräckligt stort antal väljare så man klarar att vinna valen.

Beroendet uppnås med bidrag, statliga och kommunala jobb, och skrämselpropaganda...
De skyr inga medel utan fusket ligger som tradition i partiet och politikerna lärs upp med sånt redan inom SSU. Mobbing och utfrysning sker hela tiden och många icke-proffesionella politiker lämnar partiet.
Man bryter vallöften i början på mandatperioden för att sedan infria tillräckligt många, i sista stund, så väljarna fortsätter att rösta på dom...

Deras viktigaste fråga är arbetslösheten -
Men istället för att göra så företagen lättare kan fungera och ha anställda så väljer man att sätta många i meningslösa sysselsättningsprogram bara för att arbetslöshetssiffrorna ska stämma överrens med utlovade mål...
Sossarna får proffesionell utbildning i att hantera media och debatter vilket man tydligt märker på hur de mästrar de mindre duktiga motståndarna genom att kalla dem vid förnamn och undvika att svara på frågor.
Istället upprepar dom sina väl inövade mantran om och om igen (vilket retar gallfeber på mej iallafall).

Sossarna påstår sig föra en "solidarisk" politik - fast ofta avslöjas de med att inte leva som de lär.

Rikkard skrev:

Vadå, bara för att en 50 åring har stor vana av att knu¤¤a skulle hon knu¤¤a bättre än en 20 åring?

Ibland krävs det faktiskt ngt nytt o fräscht!

a_xc skrev:
anväder man hojen till och från jobbet? njaaaaaaa
och som det skulle kompensera med billigare bensin
ajjabajja klart som tusan man kör hoj till jobbet varje dag i ur å skur grejjerna är till för att användas inte plockas ut å luftas lite på helgerna :tungan när det börjar komma snö åker den in i garaget :yoparty

Folköl skrev:
Vadå, bara för att en 50 åring har stor vana av att knu¤¤a skulle hon knu¤¤a bättre än en 20 åring?

Ibland krävs det faktiskt ngt nytt o fräscht!

He he... Ok. Ser man så på det så.. Det kan jag inte säga emot.
Men om sossarna är en 50 åring så är väl moderaterna en 40 åring åtminstone. Så det är väl inte rätt väg o gå heller..

Verkar som jag retat gallfeber på alla med mitt inlägg. Så jag lägger ner. Jag är inte här för o prata politik. Jag förstår att andra har åsikter. Och respekterar dem. Men moderat blir jag aldrig. Trots att jag säkert skulle gynnas personligen!

Last edited:
Spelar ingen roll om ni röstar rött,, samma förslag kommer dras igenom ändå, det finns väl inte nån här som tror att sossarna skulle missa en chans att stjäla lite till av våra surt förvärvade pengar?? Enda skillnaden ni får om ni röstar rött är att ni missar att få igen dom pengarna på andra håll. Jag bli lika chockad vid varje val när det manipulerade svenska folket röstar rött, att folk inte ser att landet är påväg att bli ett riktigt u-land är riktigt skrämmande.

UltraMarine skrev:
Du har fel - skatter på trafik ger ett kraftigt överskott till övriga verksamheter - dvs trafikanterna betalar snarare vården för de gamla än tvärtom...

Menar du skatten på drivmedel när du säger att skatter på trafik ger ett kraftigt överskott?

Rikkard skrev:

Menar du att vi tidigare hade ett högt BNP? Detta är har dock förändrats ganska mycket de senaste åren...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park