Fördrink till nyårsmiddagen.

Själv väljer jag att börja kvällen med att servera fin-fin champagne så som den är då den inte är något jag tycker man skall förstöra. Senare kommer resten fram och då kan man om man vill börja experimentera och ha sig...

Ungefär vad vi gjorde också. :tummenupp

Fördrinken bestod av ett bra Italienskt bubbel med några frysta skogshallon som garnering. Sen körde vi Champagne till förrätt och 1:a mellanrätt, för att sedan gå vidare med Italienskt rödvin till huvudrätt. Efter det en Trockenbeerausleese till 2:a mellanrätt (ostar & vindruvor) och sedan efterrätt på det. Sist såklart det obligatoriska kaffet med avec och en liten tryffel.

Till 12-slaget tog vi en flaska av samma Italienska bubbel som fördrinken, då jag håller med flera andra här: Riktigt fin champagne ska man kunna njuta av, och vid 12-slaget är inte smaklökarna riktigt vad de borde vara... :gnissla

Ungefär vad vi gjorde också. :tummenupp

Fördrinken bestod av ett bra Italienskt bubbel med några frysta skogshallon som garnering. Sen körde vi Champagne till förrätt och 1:a mellanrätt, för att sedan gå vidare med Italienskt rödvin till huvudrätt. Efter det en Trockenbeerausleese till 2:a mellanrätt (ostar & vindruvor) och sedan efterrätt på det. Sist såklart det obligatoriska kaffet med avec och en liten tryffel.

Till 12-slaget tog vi en flaska av samma Italienska bubbel som fördrinken, då jag håller med flera andra här: Riktigt fin champagne ska man kunna njuta av, och vid 12-slaget är inte smaklökarna riktigt vad de borde vara... :gnissla

Blivit fattig? Bara en flaska vid tolvslaget... tss tss. :tungan
Själva körde vi en Bruno Paillard Brut Assemblage 1999 till fördrink, sen vart det förrätt och soppa med nåt franskt vitt vin som påminnde mycket om Petit Chablis och efter det var det förrätt nummer 2 och då tillbaka till bubbel och Bruno Paillard Premiere Cuvee som även räckte till förrätt nummer 3... till varmrätten vart det italienskt, sen portvin till ostarna och Sauternes till Creme bruleen och sen var det lagom för tolvslaget och vart det mer bubbel såklart men då höll vi oss till först en italienare (Rotari), en fransmann (Louis nånting (Cremant Bourgogne)) samt en amerikan (Jakobs Creek).

På söndagen var det fosterställning i soffan. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...