Fördrink till nyårsmiddagen.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har blivit ansvarig för att ordna fördrinken till nyårsmiddagen och behöver hjälp av sporthojskollektivet då jag har noll och ingen koll på drinkar. Vi är åtta personer varav en är på smällen så det vore, dock inget krav, strålande om den även går att göra alkoholfri.

Helst inte sjuhundra olika ingredienser och gärna en lite fräsh smak. Inte sötslisk.

Vargtass är nog ingen hit och den kan jag redan så det tipset klarar vi oss utan. :näsblod

Mojito är ju både inne och riktigt god. Går nog att göra alkoholfri på något sätt

Nån ren sprit, Lime, och nått med kolsyra typ sockerdricka eller fruktsoda och lite frukt i det. Lime är bra om man vill mörka hur mycket sprit det är i drinken och då kan man få lite bra start på festen, en lite extra boost liksom.

Finsk grogg kanske?

En flaska vodka och ångerna från en schweppes.

Finsk bål funkar ju också:

En flaska vodka och en gurkskiva, men låt inte gurkan ligga för länge för då suger den åt sig för mycket.

Champange är det enda rätta. Tänk vad mycket stålar som läggs på champange för tolvslaget, när smaklökarna ändå inte kan känna skillnad på en Bollinger och diskvatten.

Nu när du har möjlighet att styra upp pöbeln så skall du se till att de får sig lite kvalitet till livs! Sedan kan du göra 80% spritdrinkar till tolvslaget istället...

Champagne är ingen drink utan en dryck. :mattias

Börjar luta åt antingen Ritz Fizz eller Kir Imperial då bägge har just bubbel som ingrediens men även annat.

Eberharter (den kanske heter något annat ute i världen)

1/3 Vodka
1/3 Gin
1/3 Ljus Rom
Toppa av med någon inte för söt riktig cider, i stor glas blir det riktig fort "roligt"
(alkoholfri blir nog jobbig att få till)

Gimlet. Hälften Rose`s Lime och hälften Gin. Skippa Gin till den alkoholfria och ersätt med Schweppes tonic

Silvergrogg funkar fint, tycker Du/Ni att den är för söt så tillsätt lämplig mängd citron. Vill Du ha den alkoholfri så ge fan i spriten helt enkelt. :)

Mahognygrogg funkar också men ska du få den alkoholfri så får du tillsätta essens istället för Cognac eller Å Vi Dö.

Salty dog
Salta kanten på glaset (använd citron eller limejuice för o få det o fästa)

Blanda vodka o grapejuice i önskad proportion, shaka gärna med is innan upphällning, Skall vara riktigt kall.

Champagne är bra, men jag tycker man som välkomstdrink kan göra en champagnecocktail för att göra det hela lite roligare. Det finns gott om tid under kvällen att dricka rent bubbel.

Bellini som föreslagits är hemskt god. Är man historiskt okultiverad och ser det som en tjejdrink och om man bedömer sin manlighet efter drinkval är Death in the afternoon något som är gott och som man inte dricker varje dag.

Bellini som föreslagits är hemskt god. Är man historiskt okultiverad och ser det som en tjejdrink och om man bedömer sin manlighet efter drinkval är Death in the afternoon något som är gott och som man inte dricker varje dag.

Den lät inte dum alls.

Fick tips av en bartender att göra följande:

2 cl St. Remy
1 cl citronsaft
Fyll upp med bubbel

Låter inte heller helt illa.

Den här är väldigt god, och inte så många har druckit den:
•Valfri mörk drinkrom (funkar med det mesta!)
•Ginger Beer (den är alkoholfri)
•Lime
•Angostura Bitter
•Is
Dark n Stormy blandas i ett Highball-glas eller ett normalstort glas, styrkan får du testa dig fram till själv:)

Last edited:
Champagne är bra, men jag tycker man som välkomstdrink kan göra en champagnecocktail för att göra det hela lite roligare. Det finns gott om tid under kvällen att dricka rent bubbel.

Själv väljer jag att börja kvällen med att servera fin-fin champagne så som den är då den inte är något jag tycker man skall förstöra. Senare kommer resten fram och då kan man om man vill börja experimentera och ha sig...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!