Fördomar - stämmer de? Utred, motbevisa!

Jag har jobbat med ungdomar i 40 år. Min fördom är att namnet ”Robin” har en 100%-ig korrelation med den typen av problem som innebär ofrivillig kontakt med sociala myndigheter.

Med vänlig hälsning,
Kan det vara arvet från Robin Hood ?

Mina 10 typiska fördomar, inte tagna på stort allvar iof : )

1. Bögar läspar
2. Lebbor är manshaftiga och/eller korthåriga
3. Hårdtatuerade är kriminella och opålitliga
4. Personer med tätt mellan ögonen är lömska
5. Personer i foppacrocs är trash
6. Pratsjuka är i behov av gruppkram
7. Influence-följare har klen självbild
8. Idol-deltagare lever på bekräftelse
9. Nakenhojförare vill framstå som busiga o tuffa.
10. De som inte gillar ljusa öltyper om sommaren är s.k. öl-posörer.

Okey, jag är inte homofob, jag har en nakenhoj, jag gillar/de Erasure, Accept, Pet Shop Boys, Culture Club, Robin S. osv.. och o jag har en gaddning.
Idol-deltagare? 🤘

- Har två kompisar som alltid börjar kvällen med ett par kolsvarta finklass-öl som luktar beskt till bortre orienten. Mustiga och fylliga så man får skära dem med kniv. Mättande som en trerätters med dessert.
Efter andra ölen och servitrisen frågar om vi vill ha påfyllning, o jag beställer en ljus kall till, hörs mina dryckesbröder: "ah..vi provar samma som han då".
Sen löper det på med ljusa kalla lagersch : )
Jag kör ljus fatöl oavsett land varpå… you are from Sweden, right?

Vänsterhänta samt mustaschprydda är med stor sannolikhet lagda åt andra hållet.
Vänsterhänta är just vänsterhänta för att vara märkvärdiga.
De vet alla. Det är sen gammalt!
Hur vågar jag hävda det? Har en lång och gedigen erfarenhet av just vänsterhänta.
Har vuxit upp bland en flock av vänsterhänta och varit sambo med en, samt har två svärsöner som är vänsterhänta.
Ingen av dessa är lagd åt andra hållet eller har mustasch men vill gärna vara lite märkvärdiga.
När jag tänker efter så är dock en kusin homosexuell och vänsterhänt men han är nog bög för att han gillar karlar och vänsterhänt mest för att vara märkvärdig...

Hur vågar jag hävda det? Har en lång och gedigen erfarenhet av just vänsterhänta.
Har vuxit upp bland en flock av vänsterhänta och varit sambo med en, samt har två svärsöner som är vänsterhänta.
Ingen av dessa är lagd åt andra hållet eller har mustasch men vill gärna vara lite märkvärdiga.
När jag tänker efter så är dock en kusin homosexuell och vänsterhänt men han är nog bög för att han gillar karlar och vänsterhänt mest för att vara märkvärdig...
:hihi
1759814508939.png

Statistik och AI är ju faktiskt alltid korrekt underlag för att fatta ett beslut eller uppfattning! ;)

- 😄

🎓👑🎩🏋️‍♀️🎖️🏍️🚘🍀

Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”