Förbud och mera förbud...

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
Jag tror att om man går in och tittar på det så kan man nog hitta fan så mycket konstigare förslag än just detta..

Kan inte valfri biltillverkare ge britten en valfri 300hk bil så behöver vi nog inte fundera mer på hans förslag.

Som någon tidigare sa, är det inte längre fri fart på vissa autobahn sträckor?

Som sagt vore det inte bättre att lära folk köra? Eller tänka överhuvudtaget?

Det är lite som att maddrasera allt i ett hem bara för att ungen inte ska slå sig istället för att lära ungen tänka själv, iof är det rätt vanligt när jag tänker efter..

Så nästa gång någon önskar hårdare regler för att kontrollera t.ex. pedofiler (extremt exempel, du kan byta det mot cykelhjälmar för barn, terrorkontroller på flygplatser eller kemiska bekämpningmedel i mat om du vill) så kommer du att säga:

Jag vill betona att jag inte är ute efter en konfliket eller vill käfta emot dig för sakens skull! Jag vill bara peka på at vi har så lätt att göra oss lustiga över (dumma) förslag som detta, samtidigt som vi önskar en massa regler på andra områden. Allt för tryggheten...

Som sagt: Läs boken "I trygghetsnarkomanernas land"!

Du behöver inte käfta med mig, jag var allvarlig i mitt inlägg och jag svarade egentligen bara på din sista fråga "Hur löser vi det här?". :)

Men det är ju lysande :tummenupp
När storebror har sett till att fordonen inte kan gå fortare än de får (tydligen 160), så är det ju bara att stampa plattan/dra rullen i botten precis överallt. Individens ansvar ersätts med lagstiftning, så det är bara att gasa på. Går det åt helvete så är det statens (eller EUs) fel, inte mitt :hojraket

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025