Förbjuda alkohol?

Borde man förbjuda alkohol?

• Antal röstningar
    0
Rent intelligensmässigt så ska den förbjudas. Alla vet ju vilket skit den ställer till med.

Dock så finns det ingen kultur utan en drog, och tillsammans med den motiveringen och att alkohol faktiskt är samhällets kullager (+att öl är gott) så har jag gärna kvar den. Den är etablerad och reglerad i vårt samhälle redan.

Tänk efter vad alkoholen gör egentligen! Sällan skådat medel mot en stel middag med svärföräldrarna/släkten/daten, utekvällen med jobbet osv. är alkoholen då! Då snackar vi om två tre öl. Inte en finsk blindfylla.

Skillnaden på stämningen märks redan efter en-två öl!

Sedan finns det baksidor, men det är när det används fel. Men för mig (som har stött på missbruksproblem bland nära) så är det fortfarande fler fördelar.

Inte förbjuda kanske...trist att ta bort en del av mat och umgängeskulturen. Men "Motboken" är ingen dum ide ur både hälsosynpunkt för den enskilde individen och ur samhällsekonomisk synpunkt.

Reglering tycker jag är önskvärt.

(Nej, jag är inte nykterist... men jag dricker både lite och sällan. Jag tycker varken om att vara påverkad eller att umgås kraftigt berusade människor. :fyllisar När det går så långt att livet kretsar kring alkoholhaltiga drycker... fy fan vilket eländigt liv det är för alla inblandade. :( )

klart man ska förbjuda det, och mycket annat.
Vem fan uträttar något nyttigt på en utekväll, och sex för med sig sjukdomar, fifan, vi har ju hittat på provrörsbefruktning av en anledning.
mc borde också portas, kul-ja, farligt?-såinihelvete!
däreftyer borde vi införa utegångsförbud efter tolv på kvällen, stänga ner biografer/nöjesindustri, ta död på alla resturanger som serverar fettbildande mat, avliva de handikappade (som för övrigt bara kostar staten en massa pengar). Allt för statens bästa, skit på individen!!!!

Frihet och personliga rättigheter, vem fan vill ha det? Förmyndarstat über alles!!!!!

Werzion skrev:
2202150 jag värderar en individs frihet så mycket att förbud mot alkohol (((och till viss del narkotika))) som dumt, och alkohol (och narkotika) har ju sina positiva sidor, finns ju en förklaring och anledning varför folk sätter i sig dessa saker.
(visserligen både bra och dålig anledningar... ja, missbruk eller inte)

däremot finns det verkligen INTE EN ENDA FÖRDEL ELLER ANLEDNING till att röka och/eller snusa... så den pesten borde vi utrota!

Hmmm, alkohol och droger = bra
tobak = anus.

Snacka om snevridet tankesätt :näsblod

No offence.......snarare mer offence mot dom som hyllade ditt inlägg :fatta!

Hur många som röstar JA till förbud är riktigt jävla bakis i dag?

Har själv vaknat upp och varit helt för totalt förbud i hela världen. Överträdelse = dödstraff!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla