Förbjud sporthojarna.

cleaner skrev:
Lite av vart jag ville komma, har kört yrkestrafik i ca 10 år nu, gissa hur
många
*snipp*
Nej jag vill ha massor med poliser på vägarna utrustade med alkomätare,
skulle spara runt 100-200 liv per år med effektiva och riktade kontroller.

varför inte ge alla poliser en alkomätare? dom kanske har en i alla bilar redan? sisst ja blev stoppad, hade ja bilen full med fulla kompisar, ja behövde inte ens blåsa? borde det inte vara obligatoriskt att alla som dom stoppar böhöver blåsa?? vid rödljusen i stan, ställ en polis med en alchomätare där så kan han gå omkring till bilar när dom kommer å väntar vid rödljusen... enkelt sätt för å slippa behöva stoppa bilar oxå.

Varför inte ändra lagen så att det blir någon mening med att jaga fulla förare. Polisen släpper ju dom medan dom fortfarande är påverkade, och en del kör ju sedan påverkade igen, på samma fylla.

Ugluk skrev:
Tyvärr skulle det enligt statistiken ha samma gynnsamma effekt på olyckstalen att lyfta bort klass sju som att lyfta bort påverkade..

Något för oss alla att bita i..

:confused:

Ugluk skrev:
Tyvärr skulle det enligt statistiken ha samma gynnsamma effekt på olyckstalen att lyfta bort klass sju som att lyfta bort påverkade..

Något för oss alla att bita i..

Det där förstår jag inte alls. Du menar att om man tog bort klass sju så skulle det bli ca 150 mindre som dör på ett år?

5-600 Döda/år varav 1/4 = Påverkade av alkohol. = 150 st
+klass 7 = 1/4 = Klass7förare = 150 st ???

Dom där siffrorna kan inte ens statistiken ändra på.

cleaner skrev:
Det där förstår jag inte alls. Du menar att om man tog bort klass sju så skulle det bli ca 150 mindre som dör på ett år?

5-600 Döda/år varav 1/4 = Påverkade av alkohol. = 150 st
+klass 7 = 1/4 = Klass7förare = 150 st ???

Dom där siffrorna kan inte ens statistiken ändra på.

Snälla du kan väl föregå med gott exempel och sälja din sporthoj! :fakta

En del av dessa skulle ändå dö på en hoj i en annan klass, alla olyckor beror ju inte på effekten i hojen.
Visst några skulle säkert räddas.

Poacher skrev:
En del av dessa skulle ändå dö på en hoj i en annan klass, alla olyckor beror ju inte på effekten i hojen.
Visst några skulle säkert räddas.

Nej,Nej,Nej.....allt är dom där jädrans motorcyklarnas fel...

Med mer effekt gör man säkrare omkörningar! FÖRBJUD KLASS 1-6!!!!!

Lika bra att förbjua allt snart!

Mitt förslag till regeringen osv regel ryttare är att likabra förbjuda allt snart....jädrans paragraf o regel land snart ändå så.
Visst ska dom förbjuda sporthojar för oss(tycker vi alla va?) men gör gärna ett undantag i förbjudandet,alkohol låt det flöda i massor...släpp fylleristerna fria,låt ungdomar o vuxna knarka...blir väl en bra mycket roligare värld när vi ständigt kan gå höga av lycka....alla problem glöms väl undan då oxå :rofl
Nä fy f*a sur blir man när de yttrar sig om att förbjuda det ena o andra och sen låter det som är det verkliga problemet glida mellan fingrarna.
Kanske har jag fel?.

Jag tror att oron över att våra hojar ska förbjudas är överdriven! Bara för att ett polisbefäl eller en enstaka tjänsteman på trafiksäkerhetsverket, gör ett negativt utalande om sporthojarnas existens, så finndet ingen anledning till oro. Det är deras högst personliga åsikter. Det krävs mycket mer än så för att förbjuda våra hojar. Jag tror att det största hotet mot oss är höga försäkringspremier, det är där vi ska lägga krutet!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT