Förbeställd Ducati Panigale S 1199

Roligt att så många gillar den :)

Vad det gäller försäkringen så har jag inte den blekaste om jag ska vara helt ärlig.. Då det inte finns några registrerade hojar i Sverige så lär det bli svårt att få ett prisförslag på en försäkring i dagsläget! tar det lite som det kommer! En helförsäkring på en Panigale där ägaren är 21 år lär ju inte direkt vara gratis... men men ska man vara fin får man lida pin ;) Kan ju medge att försäkringen redan var riktigt dyr på S1000RR...

Last edited:
Kanske runt 3 papp / månad då. Icke avställningsbar på Folksam skulle jag kunna tippa på.

Det ska bli intressant att läsa omdömet när du har fått hojen. Spontant känns det som du har bytt från Tysk kvalitet och support till Italienskt rackel men jag kan ha fel. Provar man inte får man aldrig reda på hur det är.

Inte läst så mycket om den men visst har den xenon ljus? Hur fungerar nivåregleringen måste vara en krånglig anordning.. :)

Fin hoj...Men lova och inte bli besviken när jag kör ifrån dig på bulten med min 140000:- billigare och 85hk svagare KTM 990 Supermoto :D

Last edited:
Vad kostar servicen ? på en sån hoj?

Fin hoj...Men lova och inte bli besviken när jag kör ifrån dig på bulten med min 140000:- billigare och 85hk svagare KTM 990 Supermoto :D

Möjligheten finns ju men..... näh ;)
Var det du och din polare som filmade från i somras på Bulten när jag körde med tysken?

Vad kostar servicen ? på en sån hoj?

Vet som sagt väldigt lite om omkostnaderna kring hojen men lovar att göra ett mindre "reportage" så fort jag har den i min ägo! Om nu inte någon lite seriösare person/företag är intresserad av att låna hojen och göra något seriöst, vore både enklare och roligare för alla :)

Vet som sagt väldigt lite om omkostnaderna kring hojen men lovar att göra ett mindre "reportage" så fort jag har den i min ägo! Om nu inte någon lite seriösare person/företag är intresserad av att låna hojen och göra något seriöst, vore både enklare och roligare för alla :)

:) bara nyfiken ,än en gång sjukt snygg hoj blir kanon :)

Jag är en lite seriösare person, tycker jag i alla fall. Och jag lånar gärna din hoj o gör något seriöst! :hihi
Och nu när jag börjar vänja mig vid idén...varför inte göra som så - att jag hämtar ut den i Italien i april, ska ändå till Mugello i påsk, OCH KÖR IN DEN TILL DIG! Nu blev du allt glad, eller hur? :rofl

Vad får jag allt i från! Det bara kommer till mig liksom....

Jag är en lite seriösare person, tycker jag i alla fall. Och jag lånar gärna din hoj o gör något seriöst! :hihi
Och nu när jag börjar vänja mig vid idén...varför inte göra som så - att jag hämtar ut den i Italien i april, ska ändå till Mugello i påsk, OCH KÖR IN DEN TILL DIG! Nu blev du allt glad, eller hur? :rofl

Vad får jag allt i från! Det bara kommer till mig liksom....

hahah med nöje... förutsatt att du lyckas ta med dig en brunstig tjur i samma veva! :rolleyes:

Återstår och se men kan förmodligen ligga inom den prisklassen +- :)

Kanonval med panigale, tyvärr tror jag på bra mycket dyrare än så, folksam går mycket på effekt/vikt, jag har kikat lite på tuono v4r och jag skulle få betala 4011kr mån/hel avställningsbar 653kr avställd, och jag är 22år och i mycket bättre zon försäkrings mässigt än Nacka.

Men ring folksam och så behöver du nog bara säga effekt i kW och tjänstevikten så får du ett humm om vad det kommer landa på,
Lycka Till:krama

Jo du har gjort bort dej, det är garanterat en skithoj... eller... :tungan

Fy f** vad fin hoj.
Hoppas den är lika skön/bra att köra som den är vacker! :tummenupp

Vill också ha en, men isåfall som banhoj - för mycket kostnader annars :) Och lite billigare ska den också vara, tycker jag :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT