Förberedelser motard träning

Tobias

xXxXxXxXxXxXxXx
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Svart GSXR750 -98 *SÅLD*, XR600 *SÅLD*, KTM 625 SXC *SÅLD*, KTM 525 -05
Som topic lyder, jag vet att skinnställ, najning av bromsok och uppsamlingskärl krävs
men ang uppsamlingskärl finns det något som säger vart det måste vara monterat ?, och najning krävs det både på främre och bakre oket ?

//T
 
nej det säger inte vart det ska vara monterat(tror jag) Men bara det sitter fast och absolut inte spilla ut något. Najning på allt som kan spilla olja, kedja, oken är för din egen säkerhet så naja båda. naja så mycket du kan, du vill inte att saker ska lossna.


Tobias skrev:
2119248 Som topic lyder, jag vet att skinnställ, najning av bromsok och uppsamlingskärl krävs
men ang uppsamlingskärl finns det något som säger vart det måste vara monterat ?, och najning krävs det både på främre och bakre oket ?

//T
 
Naja oljeplugg, oljepåfyllning, kylarlock, bromsok. Byt kylarvätskan mot vatten och någon pumpsmörjande tillsats (ej glykol). Uppsamlingskärl med slangar från kylare, förgasare, vevhusventilation (om det ej är ett slutet system orginal), tanklock. Uppsamlingskärlet får i princip sitta var det vill så länge det fyller sin funktion utan att orsaka spill. För egen del kan det även vara bra med kraschpuckar på hjulaxlar och fotpinnar (fotpinnepuckar är t.o.m ett krav om du ska köra på banan i Örebro). Handtagsskydd med metallinlägg, vet ej om metallen är ett krav men det måste vara den modellen som sitter monterat i styränden.

Jag har säkert glömt flera saker men det kan säkert någon annan fylla i.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top