Förberedelser motard träning

Tobias

xXxXxXxXxXxXxXx
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart GSXR750 -98 *SÅLD*, XR600 *SÅLD*, KTM 625 SXC *SÅLD*, KTM 525 -05
Som topic lyder, jag vet att skinnställ, najning av bromsok och uppsamlingskärl krävs
men ang uppsamlingskärl finns det något som säger vart det måste vara monterat ?, och najning krävs det både på främre och bakre oket ?

//T

nej det säger inte vart det ska vara monterat(tror jag) Men bara det sitter fast och absolut inte spilla ut något. Najning på allt som kan spilla olja, kedja, oken är för din egen säkerhet så naja båda. naja så mycket du kan, du vill inte att saker ska lossna.

Tobias skrev:
2119248 Som topic lyder, jag vet att skinnställ, najning av bromsok och uppsamlingskärl krävs
men ang uppsamlingskärl finns det något som säger vart det måste vara monterat ?, och najning krävs det både på främre och bakre oket ?

//T

Naja oljeplugg, oljepåfyllning, kylarlock, bromsok. Byt kylarvätskan mot vatten och någon pumpsmörjande tillsats (ej glykol). Uppsamlingskärl med slangar från kylare, förgasare, vevhusventilation (om det ej är ett slutet system orginal), tanklock. Uppsamlingskärlet får i princip sitta var det vill så länge det fyller sin funktion utan att orsaka spill. För egen del kan det även vara bra med kraschpuckar på hjulaxlar och fotpinnar (fotpinnepuckar är t.o.m ett krav om du ska köra på banan i Örebro). Handtagsskydd med metallinlägg, vet ej om metallen är ett krav men det måste vara den modellen som sitter monterat i styränden.

Jag har säkert glömt flera saker men det kan säkert någon annan fylla i.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back