Jamen snälla nån..... Ordningsmakten vs. en enkel hojåkare som vill ha kvar sin båge. Vad ska man säga? Höll på att skriva "väntar på den dag bängen börjar plåta slödder och potentiella tjuvar för att sedan ha ett övertag när väl anmälan kommer" men det vore nog inget vidare kul samhälle att leva i?
Tycker helt enkelt att det inte går att jämföra. Alla vet att Polisen lägger ärenden på hög och bara har resurser att lägga tid på de Värsta Brotten. Den utvecklingen kommer knappast att ändras under överskådlig tid och så länge det är så får vi väl helt enkelt lita till oss själva. Därmed inte sagt att jag förespråkar medborgargarden o.dyl., det är bara idiotiskt. Men räkna inte med hjälp den dag du råkar ut för något. Har du tur så kanske....
Kom att tänka på när min ex-tjejs sinnessjuka exman fick för sig att anmäla mig för stöld av hans bilsläp, som vi hade använt några timmar för att frakta bort ett par av hans skrotbilar som han tidigare dumpat på vår tomt. (Strax innan polisen kom hade han själv "lånat" vår hästtransport för att transportera nån skit.) Blev naturligtvis ett besök av polisen och utredning och hela surven. Nu kunde ju naturligtvis inte detta polispar veta att han var en psykopat och total galning så jag lastar inte dem. Vem vet, de kanske blev glada över att äntligen få nåt att göra framåt höstkanten när alla sommargästerna farit hem och allt återgått till den vanliga lugna lunken?
Men faktum kvarstår: "Folk", d.v.s. vanliga människor förefaller tycka det det är viktigt att utreda och beivra överfall, rån, bostadsinbrott, våldtäkter, misshandel och andra vardagsnära brott men det verkar inte gå något vidare. Eller gör det det? Kan kanske någon polis, jurist eller annan sakkunnig här på forumet upplysa oss vidare i ämnet?