Förberedelse för brott....

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Gabor

Guest
Tog en 35 mila tur i uppland och ner till Vaxholm, Bogesundsvägen var helt ok, 10 år sedan jag körde där senast.
På hamntorget står en massa hojar och de kommer å åker nya under kvällen.
Lägger märke till att det ränner runt 4-5 st 15-17 åringar bland hojarna och snackar i mob telefoner hela tiden.De står runt min Moto Martin rätt länge och en Busa, Röd.
En är väldans aktiv på att knappa sms....kan det vara till Vägverkets Register Service ?
Då får man ju reda på vem som äger, Vart hojen bor, om den är på stäld, stulen etc.
Jag sitter och fikar med en ...dam och gör enliten fuling, digitalkamera är effektivt att ta snabba bilder med...
Jag har inte sätt ett sådant agerande förrut, när de upptäcker att jag fotar över hoj parkeringen försvinner dom ganska snabbt, på sina tramp cyklar.
Tolkas det som rent mjöl i påsen eller är de bara väldans intresserade av hojar.???
Jag vet i alla fall vart jag ska leta någonstans nu om det händer något med min hoj....
Komentarer ?
Råkar någon ut för stöld och vet med sig om att ha varit i vaxholm under dessa dagar kan höra av sig med pm eller mail för någon bild o se om det är någon man känner igen.

Skaffa snabbfäste till regskylten, ta av när du går o fikar (sånna där små pluppar som man har till tex kutsen, som man trycker i mitten så lossnar de duger gott) ... så slipper man oroa sig

//håkan

Bra gjort Tassen!
Man vet inte säkert vad deras syfte var, men nog verkar det misstänkt. Aldrig fel att fånga lite för mycket på kamera...

Var inte själv i närheten, men vi hojare måste göra vad vi kan för att komma åt detta avskum till tjuvar. Hatar dom...

chrilla skrev:
Bra gjort Tassen!
Man vet inte säkert vad deras syfte var, men nog verkar det misstänkt. Aldrig fel att fånga lite för mycket på kamera...

Var inte själv i närheten, men vi hojare måste göra vad vi kan för att komma åt detta avskum till tjuvar. Hatar dom...

yepp man gör va man kan... i min situation till de där med stöld är att jag inte har hojen reggad på den adress där den står.. så de kan få åka å leta på den adressen VV har hur mycke de vill :D

wdac skrev:
....inte har hojen reggad på den adress där den står.. så de kan få åka å leta på den adressen VV har hur mycke de vill :D
:fakta Inte helt fel att visa hojen nån annanstans om man ska sälja den heller...
/F.

tassen skrev:
... Moto Martin ...
Bilder?
Du vet ju att jag är svagare för rörramar än för vackra damer.

För övrigt låter ju det där med demontering av regskylt intressant ur stöldskyddssynpunkt.

Klockrent me bilder! :tummenupp Man vet ju aldrig. Bra att de ser att de är observerade. Förmodligen inte de som genomför stölden. Men de bratsen får säkert en "provision" för bra tips :mad:
Tycker man ser mer o mer öststat reggade bilar i länet me typ 4 ungdomar i...Vad gör de kan man undra? Knappt man vågar köra om o visa "adressen" bakpå...

Don Tomaso skrev:
Klockrent me bilder! :tummenupp Man vet ju aldrig. Bra att de ser att de är observerade. Förmodligen inte de som genomför stölden. Men de bratsen får säkert en "provision" för bra tips :mad:
Tycker man ser mer o mer öststat reggade bilar i länet me typ 4 ungdomar i...Vad gör de kan man undra? Knappt man vågar köra om o visa "adressen" bakpå...
nått måste ju göras... text att vv inte får publisera ens adress eller förnamn i samband med reggen för privat personer.. bara utrycknings folk som ska ha tillgång till det tex? som det är nu så är det "Hej vill du sno min hoj? kom å ta den bara, den står ju här å väntar" lite så känns det... ja vågar knappt lämna min hoj utan tillsyn i mer än 5min innan ja börjar bli alldeles nojjig..

Don Tomaso skrev:
Klockrent me bilder!

Bäst är att ha en hoj som ingen vill sno. Kanske en gammal sliten DR350 (inget ont om DR350 :D ). Inte många som skulle orka besvära sig för att sno en sån... Fast å andra sidan... hur kul skulle det vara att ha en sån. :confused:

Nä, låsa, låsa, låsa är det som gäller. En och annan bild är ju inte fel det heller. :)

//daniel

Jävligt bra gjort att du knäppte lite foton; nog var det en stöldturné på gång alltid, kanske blev just dom där jävlarna avskräckta från nästa "stora" klipp

hoppas jag ALDRIG träffar på en hojtjuv, då får jag nog sitta inne på maxstraff!

Jag har länge funderat på en anording som döljer skylten automatiskt när man stänger av hojen.
Typ att skylten glider in eller upp mot bakdelen.
Det borde gå att fixa med en elantenn som finns till bilar och några glidskenor/gångjärn.

Wiseguy skrev:
Jag har länge funderat på en anording som döljer skylten automatiskt när man stänger av hojen.
Det borde gå att fixa med en elantenn som finns till bilar och några glidskenor/gångjärn.
kan se konstruktionen framför mig.. den är inte omöjlig... speciellt inte med en motordriven radioantenn som du på peka...

åh måste fixa blueprints på det nu då ja själv är intreserad av en sådan funktion.. dock inte på min Husa men på en senare hoj :)

Har man ingen synlig skylt får lapplisa bärga fordon om jag inte minns helt fel.
Det funkade förr att ta av plåtarna för att slippa böter men sen blev det andra regler.

red_ninja skrev:
Jävligt bra gjort att du knäppte lite foton; nog var det en stöldturné på gång alltid, kanske blev just dom där jävlarna avskräckta från nästa "stora" klipp

hoppas jag ALDRIG träffar på en hojtjuv, då får jag nog sitta inne på maxstraff!

Det e lugnt - det är Sverige. Max 1500 i böter och 1 månads villkorligt.

Rille skrev:
Har man ingen synlig skylt får lapplisa bärga fordon om jag inte minns helt fel.
Det funkade förr att ta av plåtarna för att slippa böter men sen blev det andra regler.

Frågan är hur lång tid det tar innan bärgare kommer...
Tror inte lapplisan bara kan ringa till bärgare så att dom kommer och hämtar fordonet. Ska nog vändas lite papper först :)
Förutsatt att man inte står trafikfarligt!

Wiseguy skrev:

Just den grejen såg jag på en av Custom by kent hojarna, hans nya Indian tror jag att det var , nere på Bike meet.
kanon ide...det ska jag ....nä det väger för mycket, kardorrband blir det nog istället.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti