Jaha, så snart man har svalt att man i sin dumhet lämnade kvar hjälmen så man var tvungen att köpa en ny (japp, dyr läxa som sagt) så kommer jag ut till min hoj idag och ser att grannen bredvid har sitt kapell uppdraget över halva hojen, aldrig ett bra tecken. Ser att nån "@£$€$€£$" har pillat på hans hoj, dragit lite ledningar och djävlats i allmänhet ser det ut som. Tittar på min egen som inte har kapell (för det stals för några veckor sen..

) och tycker den ser ok ut, sen ser jag att £$@£$ har bänt på sadeln för att få upp den och knäckt ena bakflärpen som skall hålla fast den i kutsen samt stoppat en skruvmejsel i ena väsklåset, dock funkar låset och eftersom jag inte hade nåt under sadeln så gick det att låsa upp med viss svårighet och sen sätta tillbaka den med glapp denna gången.
Jag blir så in-i-HELVETE-trött. Skall jag ge upp och köra in hojen på vinterförvaring? Jag har ju ingenstans att ställa den på natten.
Om nån råkar ha en plats i ett låsbart garage kring Eriksberg vore jag minst sagt tacksam för att få hyra en plats där för nu börjar jag bli deppig på allvar.