Förbannade tjuvar vid Biltema på Backaplan

se det så här du fick dig en ny hjälm ,
samt man lämnar inte sin hjälm obevakad .

oavsett om du bor i fina torslanda eller tattar område ..
en fin å dyr läxa ska man få nångång i livet..:tummenupp
Nej jag skulle aldrig lämna min hjälm på hojen, fyfan. Då är det ju nästan mitt eget fel att jag blir av med den... Alla som har nån som helst insyn i vad sakerna kostar fattar väl att en hjälm för mellan 4000-7000 är stöldbegärlig?

Igår såg jag förövrigt en jätte fin Shoei hjälm hängande på en orangea Kawwa, parkerad vid Kungsportsplatsen. Mitt i solen hängde den...

Om man nu vill vårda sina grejer och ha kvar dom så länge som möjligt så är det kanske som sagt inte lämpligt att lämna hjälmen på hojen, än mindre mitt i solen.

Hjälmar kanske inte är lika kännsliga för sol och värme idag som när jag köpte min?? :va

Jaha, så snart man har svalt att man i sin dumhet lämnade kvar hjälmen så man var tvungen att köpa en ny (japp, dyr läxa som sagt) så kommer jag ut till min hoj idag och ser att grannen bredvid har sitt kapell uppdraget över halva hojen, aldrig ett bra tecken. Ser att nån "@£$€$€£$" har pillat på hans hoj, dragit lite ledningar och djävlats i allmänhet ser det ut som. Tittar på min egen som inte har kapell (för det stals för några veckor sen..:huvet ) och tycker den ser ok ut, sen ser jag att £$@£$ har bänt på sadeln för att få upp den och knäckt ena bakflärpen som skall hålla fast den i kutsen samt stoppat en skruvmejsel i ena väsklåset, dock funkar låset och eftersom jag inte hade nåt under sadeln så gick det att låsa upp med viss svårighet och sen sätta tillbaka den med glapp denna gången.

Jag blir så in-i-HELVETE-trött. Skall jag ge upp och köra in hojen på vinterförvaring? Jag har ju ingenstans att ställa den på natten. :död

Om nån råkar ha en plats i ett låsbart garage kring Eriksberg vore jag minst sagt tacksam för att få hyra en plats där för nu börjar jag bli deppig på allvar.

Jaha, så snart man har svalt att man i sin dumhet lämnade kvar hjälmen så man var tvungen att köpa en ny (japp, dyr läxa som sagt) så kommer jag ut till min hoj idag och ser att grannen bredvid har sitt kapell uppdraget över halva hojen, aldrig ett bra tecken. Ser att nån "@£$€$€£$" har pillat på hans hoj, dragit lite ledningar och djävlats i allmänhet ser det ut som. Tittar på min egen som inte har kapell (för det stals för några veckor sen..:huvet ) och tycker den ser ok ut, sen ser jag att £$@£$ har bänt på sadeln för att få upp den och knäckt ena bakflärpen som skall hålla fast den i kutsen samt stoppat en skruvmejsel i ena väsklåset, dock funkar låset och eftersom jag inte hade nåt under sadeln så gick det att låsa upp med viss svårighet och sen sätta tillbaka den med glapp denna gången.

Jag blir så in-i-HELVETE-trött. Skall jag ge upp och köra in hojen på vinterförvaring? Jag har ju ingenstans att ställa den på natten. :död

Om nån råkar ha en plats i ett låsbart garage kring Eriksberg vore jag minst sagt tacksam för att få hyra en plats där för nu börjar jag bli deppig på allvar.

garage är ett måste när man har hoj:fakta
jag skulle få magsår om jag hade min hoj ute på nätterna.:gnissla
jag själv bor i en kommun med runt 10000 invånare och det ränner en hel del skitungar runt på kvällarna som inte har vett att hålla sig hemma.
dom springer runt och hittar på jävelskap,så att ha min hoj på utsidan NO WAY:huvet
okej,man är ju inte skyddad för att man har garage,jag har ju redan fått en mc stulen men den hopplösa vandaliseringen minska ju drastiskt.
skaffa garage min vän:)

garage är ett måste när man har hoj:fakta
jag skulle få magsår om jag hade min hoj ute på nätterna.:gnissla
jag själv bor i en kommun med runt 10000 invånare och det ränner en hel del skitungar runt på kvällarna som inte har vett att hålla sig hemma.
dom springer runt och hittar på jävelskap,så att ha min hoj på utsidan NO WAY:huvet
okej,man är ju inte skyddad för att man har garage,jag har ju redan fått en mc stulen men den hopplösa vandaliseringen minska ju drastiskt.
skaffa garage min vän:)

Jo jag vet, och det som verkligen stör mig är ju att jag HAR garage idag, fast det är öppet för myntparkering tills klockan 22:00 varje dag. Så skurkarna behöver knalla in 21:55, sen går portarna ner och så kan de härja i lugn och ro och sen rycka i snöret för att öppna porten när de skall ut med stöldgodset.

Så nu tvingas jag pynta 750:-/mån för ett låst garage (tack och lov att det ändå FANNS ett sånt i närheten) som jag hade kunnat göra nåt mycket roligare med. Förbannelse över alla kriminella!

Jo jag vet, och det som verkligen stör mig är ju att jag HAR garage idag, fast det är öppet för myntparkering tills klockan 22:00 varje dag. Så skurkarna behöver knalla in 21:55, sen går portarna ner och så kan de härja i lugn och ro och sen rycka i snöret för att öppna porten när de skall ut med stöldgodset.

Så nu tvingas jag pynta 750:-/mån för ett låst garage (tack och lov att det ändå FANNS ett sånt i närheten) som jag hade kunnat göra nåt mycket roligare med. Förbannelse över alla kriminella!

Det finns plats hos mig för 250:- i mån om du är intresserad…… Varm garage, perfekt för vinterförvaring ;)

Det finns plats hos mig för 250:- i mån om du är intresserad…… Varm garage, perfekt för vinterförvaring ;)

Tack, hade jag läst detta i förmiddags är det mycket möjligt att jag hade tackat ja, men nu fick jag med bilen på samma plats så jag kunde säga upp den andra platsen (i samma skitgarage som det var inbrott i inatt).

Visade sig vara en Ducati som stod bredvid min hoj som de hade klippt(!) upp hans bromsskiva fram på och rullat iväg hojen så jag kom väldigt lindrigt undan minst sagt. :gnissla

Den hittades i närheten eftersom knarkarna hade försökt starta den (vaddå immobilizer) utan att lyckas så han fick ju tillbaka en vadaliserad hoj :mad:, man blir så förbannad att folk inte kan hålla tassarna borta från andras grejor!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198505

Oj...

Jag brukar alltid lämna min grejer på hojen när jag går in i biltema. (och andra affärer) Fast det är klart jag är ju ingen stadsbo så jag tänker inte på att grejerna kan bli stulna, finns knappt några "nysvenskar" där jag bor :tungan

Man kanske skulle sluta med det när jag åker in till stan ;)
Brukar hjälmar och sånt bli stulna om man lämnar det på hojen?

:skrattaåt

Men din korkade bondläpp, håll dig på landet om "storstan" skrämmer dig.:fatta! Det är väl bara sunt förnuft att inte lämna saker kvar på hojen när man inte är där. Spelar knappast någon roll om det är en "blatte" eller svensk, din skit kommer ändå bli stulen om du inte håller koll på den.:pangihuve

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!