Förbannade tjuvar vid Biltema på Backaplan

Fr1ppe

Avslängd
Gick med
16 May 2008
Hoj
Kawasaki VN900
Tjena,

Idag kring 16:45 stal nån fåne min välanvända mattsvarta Shoei Hornet DS samt ett par malätna handskar från min hoj. Jag var inne i ca 5 minuter för att köpa låsolja och orkade inte ta med mig hjälmen in, låsa in det i ett skåp som Biltema vill att man gör osv så jag lämnade den på hojen som alla andra gånger.

Dumt av mig. :huvet

Klart att nån tjuv tog den, Biltema ligger ju mitt i tattar-meckat i Göteborg.

Slutade med att jag köpte en jethjälm för 399:- så jag kunde köra hem. Ser ni nåt moppefucko med en sliten hornet med mörkt visir på sig kan ni väl hälsa från Fredrik innan ni kör upp den i röven på honom.

Oj...

Jag brukar alltid lämna min grejer på hojen när jag går in i biltema. (och andra affärer) Fast det är klart jag är ju ingen stadsbo så jag tänker inte på att grejerna kan bli stulna, finns knappt några "nysvenskar" där jag bor :tungan

Man kanske skulle sluta med det när jag åker in till stan ;)
Brukar hjälmar och sånt bli stulna om man lämnar det på hojen?

Orkar du...

Kolla med affären, tv-övervakning på parkering är vanligt och du kanske ser den lille fan...

Oj...

Jag brukar alltid lämna min grejer på hojen när jag går in i biltema. (och andra affärer) Fast det är klart jag är ju ingen stadsbo så jag tänker inte på att grejerna kan bli stulna, finns knappt några "nysvenskar" där jag bor :tungan

Man kanske skulle sluta med det när jag åker in till stan ;)
Brukar hjälmar och sånt bli stulna om man lämnar det på hojen?

Nej, det är klart att det är svartskallar som stjäl allt.. Fan vilken meningslös kommentar! Håll dig på landet bonde för här i stan kan du helt otippat även råka på riktigt jobbiga svenskar med. :arsele

Fan så trist! Hatar idioter som ter sig på det viset…
Var ute och övningskörde idag efter jobbet. Vi stannade till vid Tintin på avenyn. Jag låste fast hjälmen på styret. När vi kom ut igen, såg jag en nolla som ryckte på hjälmen för att få låss den. Tur för honom att jag inte han ifatt svinet kan jag sega. Han hade fått hela hjälmen i baken.

Det där e ju inget....faen, några snorungar snodde mitt lås...o dem hade inte ens nyckeln....det värsta var att dem tog det nästan framför ögonen på mig.....hojen var parkerad runt hörnet utanför garaget, 10 m bort....såg att några snorunghar sprang iväg. Trode först dem hade gjort ngt med hojen men den stod kvar som den skulle när jag tog en titt. När jag väl förstod att dem hade tagit låset var det alldeles försent. Hade lagt låset på hojen tillsammans med hjälmen....idioterna brydde sig inte ens om att sno hjälmen...men låset utan nyckel som inte e ngn användning till dem snodde dem! ....var bort typ 30 sekunder.....lider med dig dock!

[grejerna kan bli stulna, finns knappt några "nysvenskar" där jag bor :tungan

Håll den kommentaren för dig sj .
Finns en del svenskar som kan visa dig ett å annat hä oxå..:tummenupp

Stod ett gäng utanför biltema idag med (och eftersom det är fullständigt otillåtet att diskutera etninska tillhörigheter i sverige utelämnar jag det..) Fick frågor som "hur fort gör den?" och "är det din moppe?" vartefter en av dem började pilla på ljuddämparen. Fick väl motat bort dem en bit men jag lämnade inte hojen utom synhåll förrän de hade gått därifrån.

Vad menade trådskaparen med "tattar-mecka" då?

Att Hisingen är ett jävla ghetto är väl ingen hemlighet?

Här kan man se stulna hojar och moppar nästan dagligen, varför ska man hymla om det? Och tråkigt nog, så är det ofta nysvenskar som står för den verksamheten. Jag avskyr det.

Jag är själv "nysvensk", kom till sverige när jag var väldigt liten. Uppväxt i en liten småstad på landet. Flyttade till Göteborg ett par år sedan, och fick lägenhet på Hisingen. Man kan ju inte ens lämna hojen utanför trappuppgången någon längre stund utan att låsa och larma. Ska det behöva vara såhär?

"Tattar-mecka" för mig innebär drösvis av a-lagare, knarkare, guldsäljande skummisar på Biltemas parkeringsplats och http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=512157

Att detta skall bli en diskussion om rasism är så fånigt. Att vara kriminell och helt dum i huvudet har inget med etnisk härkomst att göra, det har med uppfostran, eller bristen på den att göra.

Last edited:
Jag skulle inte heller lämna något löst på hojen vid Biltema. Men att det skulle vara uteslutande invandrare som stjäl har jag svårt för att tro.

Det finns pack överallt, i alla folkgrupper och samhällsskikt. Enda skillnaden är storleken på det de stjäl.. Kunde jag välja mellan att läxa upp en snattande invandrare eller en bluffande Skandiachef är valet inte direkt svårt!

Kan tilllägga att jag var och skaffade en Shoei Multitec igår. Tack farbror tjuv för att jag var tvungen att lägga ut 5000:- innan 2010 års säsong, men nu kan du ju sniffa på mina svettiga mjäll, slemmiga nysningar och sura rapar.

Kan tilllägga att jag var och skaffade en Shoei Multitec igår. Tack farbror tjuv för att jag var tvungen att lägga ut 5000:- innan 2010 års säsong, men nu kan du ju sniffa på mina svettiga mjäll, slemmiga nysningar och sura rapar.

se det så här du fick dig en ny hjälm ,
samt man lämnar inte sin hjälm obevakad .

oavsett om du bor i fina torslanda eller tattar område ..
en fin å dyr läxa ska man få nångång i livet..:tummenupp

Att Hisingen är ett jävla ghetto är väl ingen hemlighet?

Här kan man se stulna hojar och moppar nästan dagligen, varför ska man hymla om det? Och tråkigt nog, så är det ofta nysvenskar som står för den verksamheten. Jag avskyr det.

Jag är själv "nysvensk", kom till sverige när jag var väldigt liten. Uppväxt i en liten småstad på landet. Flyttade till Göteborg ett par år sedan, och fick lägenhet på Hisingen. Man kan ju inte ens lämna hojen utanför trappuppgången någon längre stund utan att låsa och larma. Ska det behöva vara såhär?

Nu är ju Hisingen rätt stort iofs, det finns ju bra områden också.

Nej, det är klart att det är svartskallar som stjäl allt.. Fan vilken meningslös kommentar! Håll dig på landet bonde för här i stan kan du helt otippat även råka på riktigt jobbiga svenskar med. :arsele

eyy polarn vad jiddrar du om?klart inte alla invandrare stjäl men i gettona är det tyvärr mest dom eftersom dom andra har flyttat...

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!