Förbannade priser

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Nååååååå det kostar ju fan att köpa småfälgar till bågen :mad:
Någon som känner till några sidor i tyskland som säljer motard delar till XR650???

Annars så hittade jag denna på enduromx.com. Perfekt för den snikne ;). Går nog att modda lite så de passar till den stora feta grisen också ;)

"Annons Rubrik Pris
Säljes Hjul till supermotard 2.000 kr
Kategori
Däck o fälg Inlagd
2003-04-26 Område
Mellan
Fram och bakhjul till Honda NSR 125 (tre ekrar), däck, skivor. Komplett. Har suttit på en Honda XR 600. Bra skick.
Namn Tel Mobil E-post
Roger - 0708-618016 rogerforsberg@home.se "

Marals76 skrev:
Nååååååå det kostar ju fan att köpa småfälgar till bågen :mad:
Någon som känner till några sidor i tyskland som säljer motard delar till XR650???

Motardfälgar SKA vara ekrade:mattias
Ska jag ha nytt till mig hamnar det ju runt 13.000 + däck vilket är dyyyyrt. Måste finnas billigare ställen i Europa att beställa ifrån.

Har du hört med Olle Ohlsson Arlanda? Han har väll vettiga priser annars leta begagnat det behöver ju inte vara nytt.

Föresten hade inte du haft motard fälgar till XR:en men tyckte det var tråkigt? Kommit på rätta tankar ingen :tummenupp

Evil M skrev:
Har du hört med Olle Ohlsson Arlanda? Han har väll vettiga priser annars leta begagnat det behöver ju inte vara nytt.

Föresten hade inte du haft motard fälgar till XR:en men tyckte det var tråkigt? Kommit på rätta tankar ingen :tummenupp

Fyra utav polarna jag kör vägbåge ihop med ska köpa motard :(
Känner mig mer eller mindre tvingad att haka på.

Kan man inte typ ha kvar naven från offroad-fälgarna och bara köpa ekrar och fälgbana? Om det går så borde det bli billigare tycker man.....

Ekra om? Nä då missar man väl hela poängen med att ha en motard, åka is på vintern då?

Motard hjul!

Kolla Enduromx.com Talon/Excel hjul till 650 svarta 7500kr

Tom Byron skrev:
Ekra om? Nä då missar man väl hela poängen med att ha en motard, åka is på vintern då?

Varför det? Jag är totalt kass på motards så jag har inte en aning om vad ni menar. Är det olika ekrar på offroad och motard, eller är det andra nav eller vad menas? Går det att endast byta fälgbana och ekrar så är det väl ingen skillnad mot att köpa färdiga hjul eller?

Dee_cati skrev:
Varför det? Jag är totalt kass på motards så jag har inte en aning om vad ni menar. Är det olika ekrar på offroad och motard, eller är det andra nav eller vad menas? Går det att endast byta fälgbana och ekrar så är det väl ingen skillnad mot att köpa färdiga hjul eller?

Skillnaden är att då kan du inte enkelt byta tillbaka till orginalhjulen, och köra i skogen eller på nån is med dubbdäck.

Nää, precis

Det roliga som jag menade var att du kör ju året runt ifall du har offroadfälgar och motardfälgar..... du byter på en timme och kan tex på Lördagen plumsa ut i grönsakerna och sedan på söndagen åka med feta slide:s på asfalt.....

En timme :eek: Då måste det inbegripa vaxning eller :confused:
Med lite träning så ekrar man väl om ett nav på en timme.

Tom Byron skrev:
Nää, precis

Det roliga som jag menade var att du kör ju året runt ifall du har offroadfälgar och motardfälgar..... du byter på en timme och kan tex på Lördagen plumsa ut i grönsakerna och sedan på söndagen åka med feta slide:s på asfalt.....

farmerlip skrev:
En timme :eek: Då måste det inbegripa vaxning eller :confused:
Med lite träning så ekrar man väl om ett nav på en timme.

Nja, jag menade ifall man är noga och fettar in, lufta nytt bromsok, yada yada yada, dreva om spänna kedjan...........yada yada...

Aha, ni menar så.... men det måste väl iaf vara billigare att köpa begagnade offroad-fälgar och sen bygga om originalet till motard...? Jaja, jag ska ju endast köra med min i sommar så det bekymret hade jag inte haft iaf. Sen är det ju fränare med dubbade motardhjul :D

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!