Förbannade jävla BÖRS!!!!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fattar inte detta med världens börser...

Europabörserna går idag upp, lyfter på grund av positiv rapport från Nokia bl.a

Nu går man in på nasdaq.com....och då går det ner utav helvete!

Snälla, jag vill så gärna förstå!

Som småsparare i aktiefonder blir man ju galen av dessa svängningar hela tiden! :3freak

Nån som kan?

Undrar om den där nakenkörningen någonsin blev av???

HönaPower skrev:
Fattar inte detta med världens börser...

Europabörserna går idag upp, lyfter på grund av positiv rapport från Nokia bl.a

Nu går man in på nasdaq.com....och då går det ner utav helvete!

Snälla, jag vill så gärna förstå!

Som småsparare i aktiefonder blir man ju galen av dessa svängningar hela tiden! :3freak

Nån som kan?
Det e bara att köpa något och hålla tummarna. Själv hade jag satsat alla mina ägg i samma korg (Ericsson). Det slutade med att mina besparingar minskade i värde med ca 500.000. Tror inte jag knep tummarna ordentligt :3freak

köpte kommunikations fonder för mina små sparpengar. då låg dom på 75kr st ca.
senaste jag kolla låg dom väl på under tjugan!! trevligt! :mad:

FUBAR skrev:
Det e bara att köpa något och hålla tummarna. Själv hade jag satsat alla mina ägg i samma korg (Ericsson). Det slutade med att mina besparingar minskade i värde med ca 500.000. Tror inte jag knep tummarna ordentligt :3freak

Hade för några år sen (när mor och far fortfarande förvaltade mina aktier) ca 1 200 000 kr skattat och klart i Ericsson. Då var man 16 år och ville köpa en Bmw M roadster för dryga 300 000 :3freak. Detta tyckte inte mor och far va en bra idé...Kursen då var 230 kr/aktie idag är den 20 kr...räkna kan ni ju göra själva........TACK FÖR DEN FARSAN :fatta!

t-rex skrev:
Pricer.

Dödssäkert.

Haha, var fasen är Peuter och alla andra som tvärsäkert uttalade sig?
Sege och DanTheman?

Läs och gråt!

Bakslag för Pricer - slogs ut av konkurrent
SES, som är Pricers franska konkurrent på ESL-marknaden, elektroniska hylletiketter, har vunnit större delen av en upphandling med den franska detaljhandelskedjan Carrefour.
Carrefour uppger att i upphandlingen, som gjordes i slutet av december 2004 och avsåg kedjans belgiska verksamhet, fick SES kontrakt gällande omkring 130 av butikerna i landet.

Enligt uppgift till Nyhetsbyrån Direkt fick Pricer kontrakt avseende tolv butiker i Belgien.

"Carrefour var tvungna att ge Pricer vissa butiker enligt ett tidigare avtal. Annars fick SES kontrakt för de övriga butikerna eftersom den produkten ansågs vara lättare att använda och kostade mindre", säger en källa till Nyhetsbyrån Direkt.

lee skrev:
Haha, var fasen är Peuter och alla andra som tvärsäkert uttalade sig?
Sege och DanTheman?

Läs och gråt!
Nä, blanda inte in sege i den där historien. Han har ingen skuld i just denna sak. Han är skyldig till mycket annat ont däremot, det svullot :D

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN