Förbannade förkylnings elände

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hur många fler har blivit drabbade

Inne på dag nr 6 nu , helt däckad:mad:

(helt överflödig diskussion hehe )

Är jag den enda killen i världen som inte kan relatera till "när en riktig man är förkyld" fenomenet? ?!?!?!

Jag är förkyld nu, näsan känns lite mindre men jag andas utan problem.

I övrigt mår jag prima.:va :confused:

Blir aldrig sjuk men jag kan rekommendera dig att dricka mycket vatten och ta lite lättare painkillers. Typ ipren o alvedon o sånt. Lindrar nog det värsta.

Sprit är också bra o bastu. Men det är lite mer 50/50-lotto-kurer. Dvs 50% chans att du blir sämre/bättre.
:gnissla

Också inne på dag 6 men känns som det är på bättringsvägen nu. Har inte varit förkyld på två år innan detta så nu får man väl igen för det...

Inte varit sjuk eller ens förkyld sen september 2005. Lite snuvig var jag en dag i juli detta året men det gick över till dagen efter.

Ät inte skit, träna då&då och trivs med livet är mitt tips.

Om man försöker med alla medel driva bort en förkylning tar det 8 dagar att bli kvitt den, låter man den försvinna av sig själv så tar det en vecka...

Förkylning är lätt bland det värsta man kan drabbas av. :(
Man borde starta Mansförkylningsfonden i kontrast till trivialiteter som Barncancerfonden.

Är jag den enda killen i världen som inte kan relatera till "när en riktig man är förkyld" fenomenet? ?!?!?!

Du får väl relatera till "när en riktig pojke är förkyld" istället och låta oss andra bära den sanna bördan.

Fast det ska självklart vara "när en pojke är riktigt förkyld".

Själv är jag förvånad över hur länge jag har klarat mig utan att bli förkyld.. men det lär väl komma vad som det är ;)

Mitt tips till att slippa förkylning är att undvika folk, motionera (nattetid för att slippa folk), äta ordentligt, och köra bil utan AC (typ gammal peugeot)

";)"

Själv är jag förvånad över hur länge jag har klarat mig utan att bli förkyld.. men det lär väl komma vad som det är ;)

Mitt tips till att slippa förkylning är att undvika folk, motionera (nattetid för att slippa folk), äta ordentligt, och köra bil utan AC (typ gammal peugeot)

";)"

Du glömde jägermeister:tummenupp De sa alltid min pappa funka som hostmedicin:confused:

Själv tog jag en influensavaccinspruta för en vecka sen.. Har varit risig sedan dess. Klar i huvudet, med undantag för näsan.

Tjena Peter,
Om det så långvarit kanske det är influensa du har fått?

Vet inte vad ni andra tycker om vaccinet men jag tänker fan aldrig ta det igen då jag blir sjuk VARENDA gång jag har tagit det hittills! :mad:

Det är ett skit.. En del snackar om att det va 2 år sen dom var förkylda.. Jag minns inte när jag kände mig 100% frisk! Jävla skit! Konstant mer eller mindre risig. Kul!

Andersson: Gör inget speciellt, har provat ALLT!

Jaha, det är därför det är så mörkt i ditt garage :D
Satt själv hemma i två veckor och snörvlade, ingen feber men ett jevvla snorande !!

Det där är min konstanta status. Har varit det senaste 3-4 åren (eller så). Funderar på att glida iväg och testa mig för allt som går att testa sig mot/på/för.

Om du ändå är så pass förkyld kan du ta över min också? Jag har bättre saker för mig än att vara sjuk!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT