förbannade Bambi

Spinky Spendrup skrev:
Testade en sådan i lördags. Helt ok. Inte alls konstig i växellådan som det har stått i tidningarna jag läst. Kopplingen var det mest lättjobbade jag prövat.
Hur kändes vridmomentet?
Behövde den mkt varv för den skulle flytta sig eller går det och köra fint med den också?
Flickvännen vill ju med ut o då är det inte så kul om man måste ligga o blåvarva hela tiden :confused:
 
Hare...

Här kommer ett litet tips om hur man gör med harar och annat små vilt.:

1.Sväng INTE, det är det sämsta du kan göra, försöker du svänga bakom vänder skiten helt säkert, försöker du köra framför springer den klart fortare. Kör så rakt som möjligt.

2. Se till att ha din Öhlins styrdämpare ordentilgt åtskruvad( som sig bör)

3. Gasa fullt om du hinner, har du mycke pulver lättar framhjulet.
Jag vet , inte det bästa i världen jag vet, men tro mig bättre än full broms fram, då går man garanterat omkull.

4. Se till att hålla hårt som fan precis innan det smäller.

Kanske inte funkar för alla och det är ju rätt svårt att komma ihåg sånt i ett sånt läge.
Har dock fungerat ett par gånger för mig, första gångerna var nog mest tur men man lär sig.
Klippte en hare i 190+ blås förra säsongen, blod (från haren) en skev bromsskiva, en spräckt underkåpa och ett lass i brallan.
Har även klippt ett gäng fasaner, ekorrar ,igelkottar och kaniner.

Det bästa av allt är ju att undvika dom helt å hållet men vem vet??

Godspeed
Silverryggen
 
Hörde vad som hänt på jobb idag vilke tur att ni klarade er så bra som ni gjorde allra helst din blivande ... !
Blir väl lite ändringar på munderingen bara.
Kom hem ifrån Gotland i lördags och på vägen hem vid ditt hittade jag en kanonväg som jag tänkte visa dig men det får väl vänta ett tag!!
Köp nu en V-Twin med lite öppnare blås så kommer du aldrig att se några djur mer,de springer och gömmer sig långt innan.
Lycka till på midsommar och kör inte på några rådjur på bröllopsnatten bara
 
Min kompis smällde med rådjur i fredags när vi var ute å åkte en sväng, han höll sig på hjulen, men djuret blev illa skadat så jag blev tvungen att slå ihjäl det... :(
 
Quasimodo skrev:
Hörde vad som hänt på jobb idag vilke tur att ni klarade er så bra som ni gjorde allra helst din blivande ... !
Blir väl lite ändringar på munderingen bara.
Kom hem ifrån Gotland i lördags och på vägen hem vid ditt hittade jag en kanonväg som jag tänkte visa dig men det får väl vänta ett tag!!
Köp nu en V-Twin med lite öppnare blås så kommer du aldrig att se några djur mer,de springer och gömmer sig långt innan.
Lycka till på midsommar och kör inte på några rådjur på bröllopsnatten bara
har inte råd med all loctite ;)
nä jag blev jävligt sugen på daytonan,den e sket läcker.
skall bara ut o prova en innan man bestämmer sig,det är ju trots allt bara en 600,så det kanske blir en besvikelse :confused:
Men man vet ju inte innan man har provat
 
eldklingan skrev:
Hur kändes vridmomentet?

Vrid på en 600 cc radfyra? Öh... no comprende? :D

Jag såg väl inga större problem med att dra på lite tyngre växlar, men har man en 600 så får man nog gilla att växla helt enkelt. Och Daytonan växlade man gärna med! Jätteskojsigt.

Du får nog ta med dig tjejen ut på en provkörning innan du bestämmer dig. Den (fiktiva) bönpallen är nog inte direkt gjord för att toura runt så att säga. Men hojen är fiiiiiin! :rock Och försäkringspremien är ju rena drömmen.
 
Hightuned skrev:
Jag had också en viltkonforntation igår, dock med en sparv(rip) och inte ett rådjur. Varför gå på berg när det finns smågrus?. Nää tänka possitvit, det kunde varigt en älg som klev ut FRAMFÖR hojen i stället!.

Bambi var inte ett rådjur :fakta

Bambi var en vitsvanshjort

:)
 
Kan säga av egen erfarenhet att ett rådjur kan vara jäkligt svårt att slå ihjäl. Det är bättre att sätta ett knä på halsen (på rådjuret alltså) och vrida ett varv. Fyfasen inte roligt men kanske nödvändigt. Ett skadekört rådjur som ligger och skriker är nog bland det hemskaste man kan höra. :eek:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top