Förbannad

Bra gjort, ett fakking föredöme för alla riktiga sporthojsåkare som bara snackar om att slå backspeglar men aldrig vågar :D

PS
blev prejad av en äcklig 740kombi igår, han låg i vänsterfilen som enbart är till för vänstersväng medans jag i höger fil för rakt fram och höger. I rondellen helt utan förvarning utan att blinka KASTAR han sig rakt ut.

Ångrar än idag att jag inte tog spegeln med mig och körde ner den i halsen på fanskapet :mad:

inga popcorn än?

Det verkar nappa bra nu.

Last edited:
Det är väl inte helt rätt att slå sänder någons egendom. Men i denna situation tycker jag fan han förtjänade det. Det var inget jag åkte och tänkte på i några minuter utan det skedde på 1sek.
Vilket bara bevisar att du har extremt dålig impulskontroll...

När du håller nästa dubbla skyltade hastigheten så kommer du ju fram till honom på halva den förväntade tiden, klart som fan du utsätter dig själv för fara! Samma som alla idioter som sätter mörka plastbitar framför strålkastarn och gnäller för att ingen ser dom :huvet

Here we go again. Utgå ifrån att bilisten inte ser dig, men är det väl så, då försöker han/hon köra på dig! Det tänket klarar man sig långt på.

Yngre sporthojförare tänker: faan, måste få till ett knäskrap i den här kurvan, full med adrenalin och fokuserad på lägget, tvärtemot Agda, som är på väg ut på vägen i / efter den skymda kurvan.

Agda som är på väg att lämna utfarten lyssnar på radion, och vet inte om hon ska åka och tanka eller åka och hälsa på sin syster först, mao ska hon svänga höger eller vänster ut på vägen ( hjärnan arbetar här i ett behagligt alfa-mode, i det närmaste bortkopplad ), samtidigt ringer mobiltelefon.

Smällen är ett faktum, händer år efter år, om och om igen!

Jag förstår också TS, men samtidigt går det att lösa på ett bättre sätt. Lätt att vara efterklok som sagt.

Handlar inte om att vara efterklok eller inte i detta fallet. TS hade gjort samma sak igen, skrev han.

Han inger föga hopp om bättring.

Finns många idioter. Den sista är inte född än....

Då tänker jag faktsikt på dig! :arsele

Blir lite förbannad på folk som själva kör som galningar och sedan gnäller på andra som eventuellt gör fel. Om man nu bryter mot gällande hastighetsbestämmelser och inte kan stanna ordentligt pga. farten så ska man fan inte gå på och slå sönder andras egendom om dom nu håller rätt hastighet. Det är jäkligt lätt att missa en eventuellt mörk mc i 120 km/h. Hoppas att du får en anmälan om skadegörelse på dig.

Som sagt var så är det just sådana personer som du som drar ner oss andra motorcyklister i skiten. Hade du följt dom trafikregler som fanns på platsen så hade jag kanske haft en annan uppfattning, men inte nu.....

Hålla 130 på en 70 väg kan väl inte vara okej?
Det är en hastighetsökning med snudd på 100%

Sen om det är en plan väg som mynnar till en 90 väg så tar jag för givet att det saktar in till 70 just av den enkla anledningen att det är en korsning där?

Berömligt?

Egentligen hade jag velat uttrycka mig om dig på exakt samma sätt som du tyckte om bilisten, men för att undvika livstids banning på SH så blir det bara:

Synnerligen begåvat handlande av dig. Precis sådant som motorcykelkollektivet som helhet (dvs även vi andra!) behöver efter UG:s program !!
Tack för det !

Då tänker jag faktsikt på dig! :arsele

Blir lite förbannad på folk som själva kör som galningar och sedan gnäller på andra som eventuellt gör fel. Om man nu bryter mot gällande hastighetsbestämmelser och inte kan stanna ordentligt pga. farten så ska man fan inte gå på och slå sönder andras egendom om dom nu håller rätt hastighet. Det är jäkligt lätt att missa en eventuellt mörk mc i 120 km/h. Hoppas att du får en anmälan om skadegörelse på dig.

Som sagt var så är det just sådana personer som du som drar ner oss andra motorcyklister i skiten. Hade du följt dom trafikregler som fanns på platsen så hade jag kanske haft en annan uppfattning, men inte nu.....

Håller helt med............det är en jäkla skillnad på 120 och 70 km/h hur många sekunder tar det att stanna från 50km/h som är mellanskillnaden så många mer sekunder hade han tid att se dig om du kört 70km/h:va

Ni som kommenterar verkar veta mer än föraren. Kör jag bil så drar inte jag rätt ut på vägen utan att försöka uppskatta inkommande trafikens hastighet. Eller är ni så jävla pantade att ni bedömer avståndet och förmodar att fordonet som kommer alltid håller laglig hastighet, inte undra på att folk stryker med i trafiken.

Knip näbb jävla moralkakor

Hålla 130 på en 70 väg kan väl inte vara okej?
Det är en hastighetsökning med snudd på 100%

Offtopic, men ändå...

Nu är det så att de flesta, riktigt roliga hojvägarna på vischan, där man INTE drabbar någon annan, är just 70-vägar.

Panikmoraldödschockvansinneskörningar på framåtlutade kamikazemaskiner...och alla andra hojåkare har regelbundet hastighet över 100 på krokiga skogsvägar, där det är just 70.

Det är inte bara hojåkare, all lokal ortsbefolkning, och diverse ynglingar i bilar gör samma-lika.

:rolleyes:

Jesus H Christ.

/offtopic

Håller man såpass mycket högre fart, i situationen som TS beskriver, ja, då får man nog kanske skylla sig själv - och att veva av backspegeln sprängfylld av adrenalin är en sak, och kanske förståeligt, men förbannat onödigt, det var ändå hans hastighet som skapade situationen (hade det gått lagligt hade den aldrig uppstått).

Igår hade jag en dam i en SUV som BACKADE rakt ut på en 70-väg efter kurva/backkrön.
Jag kom i laglig fart, och det var tur det...man hade en lagårdsvägg med backljusen på när man kom runt kröken, 50 meter framför mig.
Det var inte frågan om att smyga ut, utan det var bryskt rakt ut bara..

Den damen hade jag velat ha ett litet samtal med faktiskt, nu nöjde jag mig med att illustrera mitt missnöje med lämpliga gester.

/J

Ni som kommenterar verkar veta mer än föraren. Kör jag bil så drar inte jag rätt ut på vägen utan att försöka uppskatta inkommande trafikens hastighet. Eller är ni så jävla pantade att ni bedömer avståndet och förmodar att fordonet som kommer alltid håller laglig hastighet, inte undra på att folk stryker med i trafiken.

Knip näbb jävla moralkakor

Det är klart man gör det !
Men att få ett anabolabryt och slå sönder någons backspegel när man själv gjort fel ?

Maen, that's stupid.

Jag har inte kört så lång, runt 800 mil allt som allt med hoj. Men jag har hunnit med tre tillrättanvisningar.

Innefattar hela registret av åldersgrupper.

Första, en gubbe som parkerar sin feta merscha mitt på smala vägen efter ett rejält krön, anade vissa tendenser när jag såg bilen så ja tog det vackert fram till honom. Talade med honom mest för att vi stannade på samma ställe, ganska lugn tillrättaanvisning må tilläggas som han försökte snacka bort men någon historia om att han var uppväxt i krokarna o det verkade faktiskt som han uppskattade o få snacka med nån annan en frugan. På en begravningsplats.

Unga volvoraggare som höll på o klippa mig med motorhuven då jag körde om, hade legat bakom ett tag och gjorde en korrekt omkörning. Dem påbörjade uppenbarligen sin omkörning utan spegel spegel döda-vinkeln. Ja klarade mig med ett par decimeter från att bita i gräset på andra sidan vägen. Över lag ser jag volvo-bonn-pojkar som någorlunda bilförare, de kanske e fel.

Nu här om dagen inne i gbg, 50 på 50-väg, medelålders kvinna snacka i mobiltelefon, helt öppen fri sikt ingen sol i ögonen, tur att jag hade "koll" på henne trots hennes goda förutsättningar att svänga ut på vägen utan att ställa till med jävelskap. Fick stopp på bilen alldeles efteråt. Hennes man var svårt sjuk, jag undrade om hon tänkte på att jag o tjejen var nära på att bli sjuka på grund av hennes ovarsamhet, men det verkade inte gå fram riktigt, märkligt...

Men det som gjort mig mest förbannad o som jag nästan tycker hade förtjänat en backspegel är en medelålders kvinna som stängde för mig när jag försökte köra om henne lugnt o sansat på en 70-väg, hon tog med flit upp hela vägen så ja inte kunde köra om, detta pågick i ca 5 minuter. Detta både på innern o yttern, klippte henne sedan på innern vid en större lucka, något jag ångrar lite idag på grund av riskerna. Vågade inte stoppa henne efter det beteendet heller fick räcka med ett långt långfinger. Ångrar även att jag inte tog reg-nr.

synd att det ska va så mkt bil på vägarna... =)

Då får du allt börja stava som en nysvensk.

Blev så till mig i brallan av hans coolhet! Både moget beteende och självkontrollen lyste ju i hans inlägg......

35 år ung! Då kan man väl kalla sig nysvensk? :)

Ts körde för fort, alltså föraren i bilen ser inte hur fort du kommer. Alltså inte bara bilförarens fel...

Ts körde för fort, alltså föraren i bilen ser inte hur fort du kommer. Alltså inte bara bilförarens fel...

Behövs normalt 2 för att krocka så håller med.

Oaktsam bilförare
Inspirerad MC förare

ingen bra combo

btw, vet inte hur många :rolleyes: det skulle krävas för att täcka upp de jag inte satt dit för det uppenbara men, tydligen verkar det krävas en del så:
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Nu blire åka av!

Visst finns det bilförare som är värda att få backspegeln bortslagen.

Men annars är allt är väldigt enkelt, kan du inte stanna inom din överblickbara sträcka så har du gjort bort dig, skitenkelt! Det upptäcker man förr eller senare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT