Förbannad igår kväll....

Dee_cati skrev:
Det är väl klart det är, nån annan kan det ju inte vara. Oavsett om det var han eller inte så är det iaf han som ska ha skulden, jag röstar för att han bryter av BÅD hans sidospeglar samt slår sönder sidorutan och snor backspegeln.

Jag fattar också att det troligaste är att det är personen i bilen brevid, men att ge sig på någons fordon kan vi väl överlåta till "kvinnofolket" va ?

Leta upp pajsarn som kör billen,gör en inspektion av hans bil, den kanske till och med har märken på sig (det finns många som inte kan hantera en bil).

Kommer du inte fram till något av översynen av hans bil så går du över till frågeleken,vad som sedan sker är ju upp till den drabbade,men att bara gå loss
på hans bil sådär utanvidare det är fel.

Haha, jag vet inte vem av er som är löjligast faktiskt.

Kunde du inte hittat någon annanstans att parkera!?
Förvisso försvarar det inte volvoägarens agerande.

stoooffe skrev:
direCkt !!!!!11!! :machinegu

Bra där! man skall verkligen kriga om man gett sig fan på det!

Men man får också stå upp för den situation man kanske skapar för sig själv också.

Skulle vara kul att se din min när han ruttnat totalt på att någon gjort så mot hans bil, när det inte ens var han som förstört spegeln.
Och till hjälp för detta har han tagit med sig sina kära "vänner" som stoppar dig i bagageluckan!
Det hela slutar med ett par nerpissade 501:or i skogen som du gråtandes får vanka hemmåt i, 100 000kr fattigare som du dessutom bara har en månad på dig att betala.

:rofl

Kanske lite överdriven historia men liknande saker har hänt.
Det känns lite som att många här i forumet tar till den hårda skolan :rolleyes: för den mest bagatellartade historia.

snabbåka skrev:

Men man får också stå upp för den situation man kanske skapar för sig själv också.

Skulle vara kul att se din min när han ruttnat totalt på att någon gjort så mot hans bil, när det inte ens var han som förstört spegeln.
Och till hjälp för detta har han tagit med sig sina kära "vänner" som stoppar dig i bagageluckan!
Det hela slutar med ett par nerpissade 501:or i skogen som du gråtandes får vanka hemmåt i, 100 000kr fattigare som du dessutom bara har en månad på dig att betala.

Det känns lite som att många här i forumet tar till den hårda skolan :rolleyes: för den mest bagatellartade historia.

Ironi. :fakta

Btw så har jag ingen bil för den delen heller. :hihi

snabbåka skrev:

Så länge man är den som stoppar ner folket i bakluckan så är det ju grönt, då kan du bryta av antennen också när du ändå håller på :D
Skämt åsido, jag brukar ofta ha kort stubin och skulle nog gett mig fan på att bryta av hans speglar, även om jag innerst inne vet att det är fruktanstvärt omoget och att man inte alls löser problem på det viset. Men man sover gott sen iaf, för en annan med sömnproblem är det ju bra.

Dee_cati skrev:
Så länge man är den som stoppar ner folket i bakluckan så är det ju grönt, då kan du bryta av antennen också när du ändå håller på :D
Skämt åsido, jag brukar ofta ha kort stubin och skulle nog gett mig fan på att bryta av hans speglar, även om jag innerst inne vet att det är fruktanstvärt omoget och att man inte alls löser problem på det viset. Men man sover gott sen iaf, för en annan med sömnproblem är det ju bra.

Det handlar inte om att vara omogen,det handlar om att du vet inte till hundra procent vem som vållat skadan, och kan då inte agera fullt ut.

Men om du nu kan tänka dig att byta ut gråtandet mot skratt, i tidigare historia skriven av mig så kör hårt grabben. :tummenupp

ok seriöst.. kan vara bra att ta reda på först om det verkligen var volvoägaren som bröt bakspegeln, var det det kanske han inte ens var medveten. Om han gjort det med flit för att du parkerat nära, tja , kanske inte stå så nära nästa gång om man inte är beredd på problem...

Jag har för vana att parkera i rutan, oavsett om det står en som parkerat nära från början, men mitt bruksfordon får folk gärna var på, jag tar alltid bilnr på de som står snedparkerade, händer det något med min bil får man väl ta reda på varför dom skadat den....dra till med valsen om vittnen som sett det hela...då brukar de flesta erkänna.. :7peta

snabbåka skrev:
Det skulle ta på mitt ego om jag agerade som en kvinna.

;) den smilien som svar, tolkar jag som att du bor långt bort från civilisationen eller spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.

Okej?

Inte för att jag någonsin har hört talas om någon som blivit bortförd pga en krossad backspegel, men ändå. Jag kanske bor lite långt ifrån civilisationen.

Har anmält det hela till säkerhetschefen här på jobbet och han skulle titta på filmen från övervakningskameran. Så det inte blir nåra oklarheter om vem som gjort vad. Det lär visa sig.

Å jag planerar inga hämnder bara polisanmälning... :tummenupp

R_Karlsson skrev:
Har anmält det hela till säkerhetschefen här på jobbet och han skulle titta på filmen från övervakningskameran. Så det inte blir nåra oklarheter om vem som gjort vad. Det lär visa sig.

Polisanmälan för smitning är bra. Att han gjort det på jobbets parkering är ännu bättre - kan ju ge en intressant diskussion med hans chef och efter det lär han inte göra om det. :)

R_Karlsson skrev:

Smidigt iofs när man kan lösa det på det viset.
Vi kollade igenom en film över Ericssons parkering då en bil hade fått sidan rejält intryckt. Vi såg allting men kunde inte urskilja regnummret tack vare skitig skylt, inga bestämda platser heller. Men efter att den utsatte hade skrivit en del lappar så kröp det fram till slut då alla visste vem det var mer eller mindre. Då är det dags att skämmas :död

Dee_cati skrev:
Smidigt iofs när man kan lösa det på det viset.
Vi kollade igenom en film över Ericssons parkering då en bil hade fått sidan rejält intryckt. Vi såg allting men kunde inte urskilja regnummret tack vare skitig skylt, inga bestämda platser heller. Men efter att den utsatte hade skrivit en del lappar så kröp det fram till slut då alla visste vem det var mer eller mindre. Då är det dags att skämmas :död
Jo, hade varit väldigt intressant om man hade haft övervakningskameror på polisdistriktet där jag jobbade.
Det var fan vad det försvann prylar där hela tiden.

Poliserna kom och undrade varför vi låste in verkstan på kvällarna, och ville ha tillgång dit. :rofl
Då hade man försökt att lämna 6 st färdiga reservhjul framme, "så dom kunde byta själv på polisbilarna".
Ingen polis bytte någonsin något däck på sin radiobil, men ganska snart var alla däcken snodda, liksom allt annat som inte var inlåst.

Måttet var rågat när dom t.o.m. snodde den stora 35Kg tunga garagedomkraften från garaget.
Det blev ett jäkla liv på personalen i garaget, då dom verkligen behövde domkraften. Efter två veckor med lappar & efterfrågningar så återfanns domkraften på toaletten(!) i garaget.

Vore kul att se en övervakningsfilm när denne polis smög tillbaka stöldgodset. :)
(Japp, dom enda med tillgång till garaget var garagepersonalen (2 st) och poliserna på distriktet.)

Av alla arbetsplatser jag varit på, så har det aldrig snotts så mycket prylar som just på polisen.
Då gäller det inte bara "företagsprylarna", utan även stölder av kollegors plånböcker, och personliga tillhörigheter i deras omklädningsrum m.m.
Gav ju mig knappast en förtroendegivande bild av dom som ska upprätthålla lag & ordning i samhället. :hihi

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!