Förbannad igår kväll....

R_Karlsson

har två kinapuffar å en japan
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VFR 800
Fyfan säger jag.

Ska ta hela historien lite kort.

Igår när jag kom fram till jobbet så hittade jag en lucka på parkeringen som var ledig, den var lite tajt eftersom det var en snubbe med en volvo som hade parkerat snett. Skitsamma tänkte jag. Har han parkerat så snett så får han väl lösa det när han ska åka hem då. Lämnade lagom plats för att det bara skulle vara störande trångt att ta sig in i hans bil.(inga större problem alltså)
Ställde mig mitt i min ruta och gick in och jobbade.
När jag kommer ut till min bil strax efter 22.00 så upptäcker jag att den jäkeln har brutit bort min ytterbackspegel... :mad: VAFAN är det med folk... trodde att det var vuxna människor som hade bil och körkort. Men så verkade inte fallet vara.
Inte nog med detta men min kupévärmare hade lagt av åxå så mina rutor var helt isiga, vilket gjorde att mitt humör rasade ännu mera. :huvet

Så vad ska man göra nu. Tror att det förnuftiga är att bara anmäla det till säkerhetschefen på jobbet och säga att man har haft skadegörelse på bilen på företagets parkering. Vet vad det är för nån bil... Så jag ska hålla ett öga på den åxå...
Tänker iaf inte sjunka till hans nivå å ge sig på å förstöra nåns bil som inte kan försvara sig...

Slut för mig... vart bara tvungen att skriva av mig. :4skrika

Hoppas du får tag på han!! man behöver ju inte ge igen men kan ju allt be om en förklaring och en check!!

Tja Robin.

Spöstraff är det enda som gäller :whip

Ser att du har bytt cykel. Riktigt fin hoj du har nu!

Dr Bike & Cervantes: Ska försöka med det.

Mr Lang: Nja spöstraff är väl inte riktigt min kopp te. hehe... (OT. Jag är grymt sugen på att få börja köra lite viffer nu ska jag erkänna.. vill ha vår...)

Rasorblade: Nja, jag kan ju inte sitta här å klaga över att nån betett sig dåligt å sen gå å göra samma sak tebax... det vore ju inte snyggt... :3freak
Men komma undan ska han inte göra.. :näsblod

Gabor skrev:
motorsåg, vad annars...det lär ju locka fram fanstyget till karl.

Ha ha ha ha!

Fråga: om ett identiskt scenario som trådstartaren nyss berättat hade hänt dig, hade du då strimlat hans däck med motorsågen ?

R_Karlsson skrev:
När jag kommer ut till min bil strax efter 22.00 så upptäcker jag att den jäkeln har brutit bort min ytterbackspegel... :mad:

Har du några bevis för att det är just den här individen som urfört skadegörelsen? Det måste inte nödvändigtvis vara samma person som du parkerat nära...

Bara en reflektion.

Beklagar verkligen det inträffade. Det är tråkigt under alla omständigheter.

Ta reg. nr. Sms:a till Vägverket och ring upp puckot!

Vad du sen väljer att säga är din ensak :hihi

Last edited:
R_Karlsson skrev:
När jag kommer ut till min bil strax efter 22.00 så upptäcker jag att den jäkeln har brutit bort min ytterbackspegel..

Hur vet du vem som utfört gärningen ?

Hur vet du att spegeln avverkades med en brytande rörelse ?

Lika bra att du slänger en parkbänk genom hans vindruta. Du fattar väl själv att han aldrig kommer att erkänna när du pratar med han.

snabbåka skrev:
Ha ha ha ha!

Fråga: om ett identiskt scenario som trådstartaren nyss berättat hade hänt dig, hade du då strimlat hans däck med motorsågen ?

mode on...ironin är död...mode off... :(

Jag tar alltid reg.nr på såna bilar, när jag måste parkera sådär, då brukar inte sånt hända. (Allt enligt Murphys lag.)

Men nu när det har hänt, så skulle jag lätt svara med samma mynt.

Jag försöker inte vinna Nobel's fredspris, eller vinna utmärkelser i diplomati.
Ont skall med ont fördrivas.

Varför tog du inte fram kjettingen direkCt???!?!?!?!1+ Dra KjeTtingen runt bilen och skyffla undan skiten!!!!1111ettelva

snabbåka skrev:
Hur vet du vem som utfört gärningen ?

Hur vet du att spegeln avverkades med en brytande rörelse ?

Det är väl klart det är, nån annan kan det ju inte vara. Oavsett om det var han eller inte så är det iaf han som ska ha skulden, jag röstar för att han bryter av BÅD hans sidospeglar samt slår sönder sidorutan och snor backspegeln.

Gör dubbelt eller trippelt tillbaka.
Ta bägge för han o kanske 1 ruta så lär han sig :fatta!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!