Förbättring av SH: Visa nya inlägg

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Sökhantering / Urvalsforum

Jag vill bara påpeka och nå ut till så många som möjligt med det här. Jag har gjort en förbättring för Visa nya inlägg där du själv kan välja vad för forum du vill få rapporteringar ifrån.

Instruktioner:
Under "Visa nya inlägg"-sidan klickar du på "Sökhantering / Urvalsforum" till höger. Då fälls en ruta ner där du kan välja vilka forumkategorier du önskar se under nya inlägg-sidan.

Vad tycker ni?

OBS:
Sökfunktionen är tyvärr out-of-order tills dess att jag kan få hjälp med att installera något som heter Sphinx. Det sägs ge blixtsnabba sökresultat.

jättebra!! fungerar perfect:tummenupp

Strålande! Borde ju förbättra prestanda en hel del :tummenupp
Fast det hade ju vart trevligt om man hade kunnat välja startdatum också, om man tex går igenom pm å vill kolla nya inlägg så får man 3 trådar tillbaka...

Strålande! :) :tummenupp

Ännu bättre vore om den funkade som "Visa svar", dvs var en fast länk typ http://www.sporthoj.com/forum/nya.php för att smidigare kunna skapa ett bokmärke för den. Man kan iofs göra ett bokmärke till länken i "Visa nya inlägg" nu också, men dels måste man göra om det om man ändrat urvalet, eftersom länken då ändras, och dels kan man inte trycka F5 för att refresha eftersom man skickas vidare till http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=xxxxxxx som inte går att använda för att göra en ny sökning.

En annan sak som vore guld skulle vara om den där blå senaste-inlägget-pilen som finns på diverse sidor skickade mig till mitt första olästa inlägg istället för det sista inlägget. Jag hoppar ju till slutet av en tråd för att se vad nytt som skrivits, inte för att se vilket som råkar vara det absolut senaste inlägget just nu. Lite bökigare att lösa rent tekniskt förstås, men all information som behövs finns ju i databasen. :)

3071625 En annan sak som vore guld skulle vara om den där blå senaste-inlägget-pilen som finns på diverse sidor skickade mig till mitt första olästa inlägg istället för det sista inlägget. Jag hoppar ju till slutet av en tråd för att se vad nytt som skrivits, inte för att se vilket som råkar vara det absolut senaste inlägget just nu. Lite bökigare att lösa rent tekniskt förstås, men all information som behövs finns ju i databasen. :)
Du ska först besöka framsidan www.sporthoj.com, därefter väljer du nästa navigering. Vilket är att klicka på Visa nya inlägg, som kommar ha dina intällningar sparade.

Du ska först besöka framsidan www.sporthoj.com, därefter väljer du nästa navigering. Vilket är att klicka på Visa nya inlägg, som kommar ha dina intällningar sparade.
Misstänker att det egentligen var svar på mitt första inlägg (annars begriper jag ingenting). Jag förstår att du vill att folk går in via förstasidan så att det blir träffar på annonserna. Om det är någon tröst öppnar jag samtliga sidor jag vill ha uppe när jag läser SH samtidigt i olika tabbar med ett enda klick (firefox vet du ;)), och jag har med förstasidan bland dessa också, bara för din skull. :)

Angående mitt andra förslag, att ersätta gå-till-sista-inlägget-i-tråden-knappen med en gå-till-mitt-första-olästa-inlägg-i-tråden-knapp så borde det inte ställa till med några sådana problem. Vore himla käckt att slippa leta sig uppåt på sidan, eller rent av byta till föregående sida, för att hitta det första olästa inlägget man har i tråden.

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard