Förbättra RR-forumet lite?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej! Vad för tips har ni för att förbättra RR-forumet en aning? Lite för att locka fler att använda, men även själva upplevelsen. Eller är allt bra som det är?

Gör det tydligare att det är racingforumet folk postar i. Allt för att slippa 125åkare och andra gatnissar som skall förklara att 190 profil gör cykeln mer tungstyrd eller att styrdämpare är överskattat om man inte skall stunta.....:banana

Annars önskar jag mig mest en uppgradering så att forummotorn bättre stödjs i mobila browsers. Övervägs vbulletin 4.x?

Sluta trycka ner gatåkare och istället dela med er av kunskaperna kanske.... Finns ju faktiskt många som vill lära, men inte vågar posta just här av någon anledning. Kanske en underavdelning "övrigt" i forumet (som säkert blir tom, om inte silverryggarna - även kallade TIBA, är aktiva där)? Just a thought...

/Vågade :D

Sluta trycka ner gatåkare och istället dela med er av kunskaperna kanske.... Finns ju faktiskt många som vill lära, men inte vågar posta just här av någon anledning. Kanske en underavdelning "övrigt" i forumet (som säkert blir tom, om inte silverryggarna - även kallade TIBA, är aktiva där)? Just a thought...

/Vågade :D

Tycker jag försöker dela med mig av det jag kan till alla men det är lite jobbigt i längden att racespecifika diskussioner alltid får en hög gatåkare som precis vet hur tingens ordning är för det har de hört vid korvmojjen...
Frågar någon efter vilka racepads som är bäst finns där alltid 5 pers som aldrig satt sin fot på en bana och rekommenderar ett gatbelägg.

Därför vore det bra om man hade på samma vis som i Teknikforumet en list ovanför postrutan där det står att du är i raceforumet...

Sluta trycka ner gatåkare och istället dela med er av kunskaperna kanske....

Håller med.

Jag som feg banamatör som är snabbare bakom datorn än i verkligheten har ju massor med saker som jag skulle vilja fråga dem som faktiskt kan (en del folk i rr-forumet t ex), men man drar sig lite när attityden ibland är som den är. (Munken's "teknikguider" uppskattade jag sjukt mkt, den typen av text förtjänar nästan en egen forumdel.)

Förståt däremot att även det "riktiga" RR-folket vill ha en egen forumsdel. Men gatnisse-posterna kanske försvinner från RR-forumet om det finns en gatnisse del där? Lite som att bilder/filmer numera postas i en egen tråd och inte i mc-relaterade diskussioner.

Tycker jag försöker dela med mig av det jag kan till alla men det är lite jobbigt i längden att racespecifika diskussioner alltid får en hög gatåkare som precis vet hur tingens ordning är för det har de hört vid korvmojjen...
Frågar någon efter vilka racepads som är bäst finns där alltid 5 pers som aldrig satt sin fot på en bana och rekommenderar ett gatbelägg.
Därför vore det bra om man hade på samma vis som i Teknikforumet en list ovanför postrutan där det står att du är i raceforumet...
Min avsikt var egentligen inte att beskjuta just ditt inlägg (som ju iof stärker min tes), utan faktiskt, ransaka er lite grabbar - nog är tonen ofta nedlåtande eller misstroende så fort det kommer in någon här med reggad hoj ;) Det finns faktiskt en del individer utanför racekretsen man själv kan lära sig av, samt många man kan lära en del, inom gatkollektivet. Dessa står för en ganska stor del av SH, och med lite mer välkomnande kan forumet bli större och mer välbesökt... Men det kanske inte är målet?

Last edited:
Förståt däremot att även det "riktiga" RR-folket vill ha en egen forumsdel. Men gatnisse-posterna kanske försvinner från RR-forumet om det finns en gatnisse del där? Lite som att bilder/filmer numera postas i en egen tråd och inte i mc-relaterade diskussioner.
Ja, dom skulle ju tex kunna ställa sina frågor i Utrustning / Säkerhet / Nybörjarfrågor-forumet:
Vill du bli bättre på att hantera din MC? Veta mer om säkerhet och om utrustning (hjälm, stövlar, skinnställ, handskar m.m)

:rolleyes:

Fast det är klart, ska ni ha en icke-racing-del i "vårt" forum så ska vi ha en RR-del i "era" forum också :D

Du tryckte jue gilla på fel inlägg din hund :mad:

Nope.. TYcker ni har rätt bäda två. Ni sa faktiskt inte emot varavndra!

Som ett av gat-fukkona kan jag väl säga att jag läser en hel del här, men postar nog nte särskilt mkt.

Jag har dock full förståelse för att det är drygt för rävarna att förklara körtekniker, basic däckskunskap osv för noobs som kanske borde söka sig till BKK steg 1 istället.

Däremot har du rätt i att det blir lite snobbigt tidsvis. Och för de som står i farstun till att ta licens, köpa sin första racehoj, eller bygga om sin gathoj, så står dörrarna inte vidöppna. RR-sektionerna runtom landet verkar desperata för att få igång tillväxten, och gnäller om att klasserna saknar startande. Att faktiskt hålla upp dörren och få andra att våga sig in då känns som ett strategiskt korrekt drag, även om det är jobbigt att svara på samma "dumma" noob-frågor om & om igen!

Mina 5c

Va tvungen att ha ett inloggnings nr till denna del som man får tillsammans med licensen!

Gör det tydligare att det är racingforumet folk postar i. Allt för att slippa 125åkare och andra gatnissar som skall förklara att 190 profil gör cykeln mer tungstyrd eller att styrdämpare är överskattat om man inte skall stunta.....:banana

Annars önskar jag mig mest en uppgradering så att forummotorn bättre stödjs i mobila browsers. Övervägs vbulletin 4.x?
4.0 har inget med om det blir mobilt eller inte. Det är bara temat som styr det. Jag har valt att inte stödja strikt mobil HTML version då det blir problem runt annonsernas synlighet då. Kommer dock uppgradera till nyare forumversion till våren, det behövs!

Nope.. TYcker ni har rätt bäda två. Ni sa faktiskt inte emot varavndra!

Som ett av gat-fukkona kan jag väl säga att jag läser en hel del här, men postar nog nte särskilt mkt.

Jag har dock full förståelse för att det är drygt för rävarna att förklara körtekniker, basic däckskunskap osv för noobs som kanske borde söka sig till BKK steg 1 istället.

Däremot har du rätt i att det blir lite snobbigt tidsvis. Och för de som står i farstun till att ta licens, köpa sin första racehoj, eller bygga om sin gathoj, så står dörrarna inte vidöppna. RR-sektionerna runtom landet verkar desperata för att få igång tillväxten, och gnäller om att klasserna saknar startande. Att faktiskt hålla upp dörren och få andra att våga sig in då känns som ett strategiskt korrekt drag, även om det är jobbigt att svara på samma "dumma" noob-frågor om & om igen!

Mina 5c

Problemet är nog inte att någon som inte provat bana eller roadracing tidigare ställer frågor. Det har gjorts ganska återkommande, tex hur börjar man köra, hur tar man licens, vad behövs för att börja köra, vilka klasser finns det etc.

**edit** och vad jag vet har alla som frågat fått informativa svar, ofta från flera och ju fler som svarat ju mer info har slunkit med. Men de som inte vågar fråga får ju problem. **edit slut*

Problemet blir väl när gatåkare börjar svara på rena racingfrågor utan att förstå vad de svarar på. Tex bromsbelägg för racing är inte likadana som bromsbelägg för att åka till korvkoisken med momsad fart.... Det är olika krav.

Bättre och mer utbyggda faqer, eller förbättrade sökmotorer är nog bortkastad energi då de flesta inte är intresserade av att söka, ställa följdfrågor i gamla trådar etc där kanske många av svaren finns om man orkar bemöda sig med att försöka hitta.

Last edited:
4.0 har inget med om det blir mobilt eller inte. Det är bara temat som styr det. Jag har valt att inte stödja strikt mobil HTML version då det blir problem runt annonsernas synlighet då. Kommer dock uppgradera till nyare forumversion till våren, det behövs!

Det som stör mig mest är att när man öppnar sidan i Opera mobile/Mini (som är den största mobila browsern) och har fått ett nytt PM så kraschar sidan pga någon referens i Javascriptet som ger popupen.

Denna bugg skall tydligen vara åtgärdad i 4.X

Det som stör mig mest är att när man öppnar sidan i Opera mobile/Mini (som är den största mobila browsern) och har fått ett nytt PM så kraschar sidan pga någon referens i Javascriptet som ger popupen.

Denna bugg skall tydligen vara åtgärdad i 4.X

Du menar att det finns folk som fortfarande använder Opera mini? :va :blah

Även jag hade dock önskat en stor text ovanför ny-post-rutan att det är Racingforumet det handlar om.

Skumt, det har jag aldrig lidit av? :va

Laddar jag sidan http://www.sporthoj.com/forum/usercp.php och har ett nytt PM så laddar den Javascriptrutan om "grattis du har ett PM läsa nu?" och där får programmet spader. Har testat på 3 olika mobiler som alla kör Opera med liknande resultat.

Gjorde en snabb googling när jag drabbades av problemet första gången och det är tydligen en känd bugg att Javascriptet inte fungerar som det skall. Sen kan man ju givetvis skylla på Opera....:D

Laddar jag sidan http://www.sporthoj.com/forum/usercp.php och har ett nytt PM så laddar den Javascriptrutan om "grattis du har ett PM läsa nu?" och där får programmet spader. Har testat på 3 olika mobiler som alla kör Opera med liknande resultat.

Gjorde en snabb googling när jag drabbades av problemet första gången och det är tydligen en känd bugg att Javascriptet inte fungerar som det skall. Sen kan man ju givetvis skylla på Opera....:D
Fast det kan du ju kryssa ur här: http://www.sporthoj.com/forum/profile.php?do=editoptions ;)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien