Förbättra din likviditet - montera ihop ett gaffelben!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
För den som inte har tummen mitt i handen finns möjlighet att göra plånboken lite tjockare.

Har demonterat ena gaffelbenet, ersatt läckande packbox med ny och misslyckats med att montera ihop gaffelbenet. Den nya packboxen fastnade (!!) på innerbenet och jag kan inte rubba det. Synd, för jag började montera ihop delarna i fel ordning; skulle ha låtit en bricka ta plats under packboxen. När jag insåg detta och att packboxen satt fast bestämde jag mig för att låta någon som kan sina saker ta över.

Så:

Kan någon som bor i Stockholm ta sig an mitt ena Bandit 1200-gaffelben (helst i morgon fredag den 14 maj) och montera ihop det? Alla delar finns, även olja. Till och med verkstadshandbok! Krävs bara lite verktyg, kanske ett skruvstycke och handlag. Troligen 10 minuters arbete för dig som vet hur man gör. Ger påfyllning på kistbotten.

PM:a mig!! :)

Bifogat

• gaffel.jpg
    gaffel.jpg
    116 KB · Visningar: 100
Hur fan gjorde du, när du körde racer?

Last edited:
Låt Marcus göra det, filma det hela också.

Att stava mitt namn rätt kan inte vara en särdeles svår uppgift faktiskt, nu är det andra gången samma vecka.

Jag skulle inte utsätta Nyteknik för detta, vi är nämligen buddies. :mattias

Jag delar dock hans uppfattning, att man ska låta mek-jon göra sådant medan man själv gör annat. :fakta

Ja, medan man fungerar ut hur ett buntband funkar etc :7peta

Det är nästan så man borde göra ett uttalande någon gång, angående:

Det är dålig ret-taktik att reta någon för något den på eget bevåg gjort en liten grej kring, apropå sin egen okunnighet. Det är inte någon annan som avslöjat mig i min okunskap kring tekniska fåntrattgrejer, det är jag som valt att bjuda på det. :)

Man kan göra så, om man har lite självdistans. Apropå det, try it - you might like it. Mr. CEO. :D

Det är nästan så man borde göra ett uttalande någon gång, angående:

Det är dålig ret-taktik att reta någon för något den på eget bevåg gjort en liten grej kring, apropå sin egen okunnighet. Det är inte någon annan som avslöjat mig i min okunskap kring tekniska fåntrattgrejer, det är jag som valt att bjuda på det. :)

Man kan göra så, om man har lite självdistans. Apropå det, try it - you might like it. Mr. CEO. :D

Du bjöd på det och du gladde många människor. Måste man ha blivit avslöjad för att det skall få fortsätta skämtas om?

CEO är man once in a lifetime, och det lär inte hända mig igen, så det är bäst att passa på. Om två år är vi noterade på Nasdaq, därefter är det world domination som gäller. Ambitionsnivån är väldigt hög. Haha.

Skämt åsido, jag måste ha världens bästa jobb. Provspakar helikopter ena dagen, kör ferrari nästa dag och därpå thundercats. Det är bara den feta lönen som saknas, men jag har vant mig vid att klara mig utan den. Pengar är en värdslig sak :arsele

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park