Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stålspunnet, pump och vettiga belägg...
...då jag körde på tuvis pga av att slangarna expanderade så mkt då det blev riktigt varmt!
Jag ska göra samma sak med min gixxer och det finns trycksensorer (sök hos touringbutiken) som du monterar som du kopplar detta till!
Pumpen på bilden var rikttigt billig då dom annars kostar 2500-4000kkr! Själv gav jag 2400:- för en beggad isr-pump!
Stålspunnet, pump och vettiga belägg så blir nog bromsarna ok, blev lite förvånad hur stor skillnad det var mellan bladen och gixxerns bromsar faktiskt! Klämde fingrarna(och fick sämre bromsverkan) då jag körde på tuvis pga av att slangarna expanderade så mkt då det blev riktigt varmt!
Bra bromsvätska är inte fel om man ändå håller på & meckar.
Först måste man se vad det är man tycker är dåligt eller inte tillräckligt bra med de bromsar du har.
När du hittat hur du vill förbättra dem kan man göra åtgärder. Bara byta saker kanske förbättrar dem för en förare men försämrar för nästa förare.
Bullysmile do not buy that brakemaster - It's worth nothing. A friend of mine bought one exactly the same last year. It doesn't work at all - because it's bleeding brakefluid from many spots!!So just save your money......greetings from DK.
SMSA LÅNA!Damit!!! I was so pleased that i found a brakemaster, and finally it will make my brakes better.
Do you have some tip how I can make my brakes better that does not coast to mutch? Becuase i really dont have 3-6000kr on a real brembo brakemaster
Rena racebelägg är inte att rekomendera då de kräver värme.
Jag kör med Carbone lorane sbk 5, Har gjort det under flera år nu och det har då fungerat kanon för mig för den typ av körning du beskriver.
Att bromsen inte känns bra kan ha flera olika orsaker. Bromspump, vätska, skivor, belägg, slangar... you name it.
Själv kör jag numer med isr bromskivor och givetvis stålomspunet. (orginalskivorna blev skeva) och bara skivorna gör att inbromsningen blir mer linjär.. Ger betydligt bättre känsla än orginal.
Inför sista kursen jag körde på G-åsen hade jag svårt att få ordning på bromsarna efter jag bytt belägg.
De kändes otroligt svampiga och låg på efter man släppt bromsgreppet.
Har gått igenom bromsoken och det har gjort stor skillnad.
Kanske det som är dags för dig med?
Känner annars igen känslan som Eskilsson beskriver.
Brembo eller isr rekomenderas. Själv föredrar jag isr.
Fast det beror mest på den personliga kontakten och att det är snabb och enkelt för oss sthlm att få service och reservdelar. Ligger ju i Tumba..
cbr 600 07 och nyare är kinkiga på bromsen och vill gärna ligga och släpa i skivorna enligt uppgift. Polarn har två stycken och har samma problem med båda två.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |