förare kurs roadracing karlskoga

Det är ingen förarkurs i den bemärkelsen utan en licenskurs för roadracing som man måste ha för att få börja tävla.

Det mesta handlar om hur man beter sig på banan i samband med olika situationer som kan uppstå. Krascher, varvningar, tjänstefordon med mera.

Praktikdelen består mest av att se så att man reagerar på rätt sätt då ovanstående situationer simuleras.

ska boka innan veckan är slut

gött! har du åkt hoj länge`?

Kul. Då se vi då :hej

Beror på vad du räknar som hoj. utöver diverse moppar som alla andra ungdomar körde jag cross i runt 2 år och 125a på gata fram tills alldeles nyss när jag fick testa på en highsider på en smc-kurs.

Synd att det inte finns någon tidigare kurs. En cbr 600 står i garaget och bara väntar på att få provköras :gnissla

Kul. Då se vi då :hej

Beror på vad du räknar som hoj. utöver diverse moppar som alla andra ungdomar körde jag cross i runt 2 år och 125a på gata fram tills alldeles nyss när jag fick testa på en highsider på en smc-kurs.

Synd att det inte finns någon tidigare kurs. En cbr 600 står i garaget och bara väntar på att få provköras :gnissla

gjorde du en highsider? hur gick de då?
ja synd att de inte finns tidigare. vill ju nu, får blir bandagar tills dess och lite gata.

ja synd att de inte finns tidigare. vill ju nu, får blir bandagar tills dess och lite gata.

Det hände framåt kvällen på sista passet och var som tur var riktigt odramatiskt. Blev bara lite öm i höften någon vecka och fick ett par blåmärken. Värre för cykeln som fick all plast på vänster sida och lite till förstört :död

Alltså, fortfarande, precis som X-up skrev, en sån där kurs handlar inte om att lära sig köra fortare, hantera sin hoj bättre och få bra spårval. Den handlar om regler för dig, hojen, flaggor, hur det går till att tävla osv. Uppkörningen går igenom startprocedurer, tecken, in/utfart på banan osv. Kan du inte redan hantera din hoj, eller har ett visst tempo kan du bli underkänd.

Alltså, fortfarande, precis som X-up skrev, en sån där kurs handlar inte om att lära sig köra fortare, hantera sin hoj bättre och få bra spårval. Den handlar om regler för dig, hojen, flaggor, hur det går till att tävla osv. Uppkörningen går igenom startprocedurer, tecken, in/utfart på banan osv. Kan du inte redan hantera din hoj, eller har ett visst tempo kan du bli underkänd.

ja de vet jag!
men sen senare efter om man blir godkänd så kan man träna med licensgruppen, snabba förare där. lär mig av dom osv. så ja ser på de

Det hände framåt kvällen på sista passet och var som tur var riktigt odramatiskt. Blev bara lite öm i höften någon vecka och fick ett par blåmärken. Värre för cykeln som fick all plast på vänster sida och lite till förstört :död

ojdå. ja då hade du tur ju, skrämde de inte dig från att köra då? tydligen inte:yoparty

Last edited:

Det vet jag givetvis. Skulle inte kunna tänka mig att anmäla mig till en sådan här kurs utan att veta vad jag ger mig in på..

ojdå. ja då hade du tur ju, skrämde de inte dig från att köra då? tydligen inte:yoparty

nej verkligen inte! aldrig varit omkull "på riktigt" förut och har ej kört sen dess men körsuget är ändå större än någonsin! :)

Last edited:
Det vet jag givetvis. Skulle inte tänka mig att anmäla mig till en sådan här kurs utan att veta vad jag ger mig in på..

nej verkligen inte! aldrig varit omkull "på riktigt" förut och har ej kört sen dess men körsuget är ändå större än någonsin! :)

ja samma som mig när ja körde cross. bröt båtbenet., men körsuget va ju sinnesjukt

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!