förarbete innan lackering

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Ska lämna in min tank på lackering. Vad kan ja göra för grund arbete hemma för att minska kostnaden? slipa bort all färg ? med vad för papper och så isåfal? och kan man göra nått mer?:tummenupp

Last edited:
crm skrev:
Ska lämna in min tank på lackering. Vad kan ja göra för grund arbete hemma för att minska kostnaden? slipa bort all färg ? med vad för papper och så isåfal? och kan man göra nått mer?:tummenupp

Alså snälla ändra rubriken.

:rolleyes: :rolleyes:

EDIT: Sen kan du nog bara söka för att få fram detta svar.

spectre skrev:
våtpapper tror jag det heter ( ett sand papper som du blöter hela tiden ) funkar sketa bra

:nicka
Kan köpas på Biltema för små pengar. Börja med ett grovt papper och gå stegvis ner till ett väldigt fint.

Last edited:
hur är det med kåper då? har helt nya kåper som ja ska lämna in. och även gamla kylarvingar. går de slipa me samma papper? :brinnerup

men så mycket behövs vell inte göras bara för att lacka. behöver vlel bara slipa bort färgen ? sen finns de vell inget mer att göra ?

Du ska absolut inte slipa bort all färg innan lackeringen,du ska enbart matta ner ytan opch så behöver du inte använda grovt sedan fint utan kör med 240 papper och matta bara,skulle du slipa ner till plåten så måste lackeraren lägga på en speciell rostprimer sedan måste han slipa och då blir det dyrare för dig...

Men du gör som du vill......

Ps: Du behöver inte heller använda våtpapper vid mattning av lacken....

crm skrev:

Om du bara ska matta ner lacken så använd iaf 600 torrslip papper annars lär du se sliprosor genom lacken, om inte lackeraren lägger ordentligt med grund och sedan slipar igen...

okay tack så mycket för alla svar. jag gör som ni senaste sagt här att matta ytan bara :Bugar

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats