Hoppas på att kunna få råd och tips, på ett problem jag har. Vid bankörning har jag svårt att få en bra förankring, mellan fotpinne och tank. "Kanten" på tanken sitter lite för högt upp, så jag får ingen bra anspänning, eftersom vaden är maximalt utsträckt för att nå upp och då finns ingen kraft kvar. Att kanten dessutom är för liten (utsticket) och att tankens form inte passar mig, gör saken än värre. Hojen är en R1 -03 och har Stompgrip.
Jag funderar på att skaffa justerbara fotpinnar, för att få upp knät högre på tanken. Är det något som rekommenderas? Något särskilt man bör tänka på? Har också funderat på om man kan göra tankens kant/utbuktning mer markant, genom att klistra på något el.dyl.
Är det någon som har erfarenhet av problemet och tips på lösningar, så tas det tacksamt emot.
Jag funderar på att skaffa justerbara fotpinnar, för att få upp knät högre på tanken. Är det något som rekommenderas? Något särskilt man bör tänka på? Har också funderat på om man kan göra tankens kant/utbuktning mer markant, genom att klistra på något el.dyl.
Är det någon som har erfarenhet av problemet och tips på lösningar, så tas det tacksamt emot.