föragasare på stunthoj

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
Har en fråga ang att stunta med förgasarhoj... Vet att någon/några byggde några böjar som gjorde att förgasarna fick en annan vinkel för att de skulle fungera även vid lång bakhjulskörning... Skulle dock inte ha funkat så bra...

Men hur länge kan man generellt köra på bakhjulet med förgasare? Kan man göra något för att underlätta, tex bränslepump etc.?
Sedan till den fråga jag grunnat på länge... när slutar förgasaren fungera? antar att det är flottören som förstör saker och ting, men vid vilken vinkel går allt åt helvete? dvs. när förgasarna inte kan ta in mer bränsle...

Fyll gärna på med mer fakta ang stuntning med förgasarhoj, är det helt värdelöst och onödigt att ens försöka eller kan man komma rätt långt på att stunta med dessa hojar?

Oseriösa svar undanbedes!

jag är absolut ingen expert men med tanke på att det går att tolva med en motard (finns det förresten motarder med insprutning?) så känns det som om man kan komma rätt långt med en förgasarhoj även om det funkar bättre med insprutning. sen kör du väl stunthojen i 12-läge mest hela tiden och då vetefan hur det går. det jag ville komma fram till är att du kan garanterat skrapa 12-baren i backen även med en förgasarhoj.

detta är bara mina egna tankar och jag tar inget ansvar för eventuella motorhaverier eller kroppsskador :)

häng upp den i framhjulet å se om den dör? :tungan

Exakt, man kan göra tolvor men en enstånka med fugge.

Men vet att tex KTM 950 får problem långt innan tolv.
Det är en v-twin med förgasare, den bakre cyllen "dör" pga
den extrema vinkeln på förgasaren.

Så om du har en rad4:a så bör det ju kunna funka, berätta annars
vilken hoj du tänker bygga på o fråga om det går att slanga med den,
alt sök stunt-filmer med din hoj. Om ingen stuntar med den så är det
troligtvis inget bra objekt att utgå från.

Ja det finns motarder med insprutning, Aprilian RVX(?) 4.5 o 5.5 är en...

Jag snor den här tråden så jag slipper skräpa ner med en egen.

Det börjar dra ihop sig nu att köpa hoj för att bygga om för stunt. Har hört från flera håll att insprut är det bästa så det får det bli. Nu är min fråga:

Vilka årsmodeller gjordes med insprut på respektive märken?:

CBR 600RR
ZXR 600
GSXR 600

Om någon finner något av ovanstående märken och modeller direkt dåliga att bygga stunthoj av, säg gärna till innan :D Tips på andra modeller och årsgångar tags emot med öppna armar.

Cbren fick insprut 01, zx6an fick insprut 03 och gsxren fick insprut 01 har jag för mig.

en zx6r -98 e de nått å ha lr dör den då förgasaren lutar fel. e de alltid 4 förgasare på rad4or?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8