Föra över telefonnummer till en mobiltelefon?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Har ett delikat uppdrag. Ska föra över 100 telefonnummer från ett excelblad till en samsung GT-B2710.

De är uppspaltade med namn först och numret i nästa kolumn. Det får inte bli några som helst fel i listan...

Någon som har ett bra tips? Jag är helt novis på telefonen dessutom...

Går det inte att importera kontakter i excel format till outlook?

Men då måste jag ju göra varje namn och nummer var för sig. Finns det något enkelt sätt att få excelfilen till outlook?

Är ingen expert på det här själv. Av egna erfarenheter sedan tidigare minns jag strulet när man köpte en ny mobil av annat fabrikat och skulle flytta över informationen. Såg ut som fan i telefonen och man fick sitta och redigera allt rätt i efterhand. Sedan dess har jag säkerhetskopierat all information till datorn i adressboken i Mac eller Outlook i PC när jag hade det.

Det borde gå att flytta över informationen från excel via något annat format in i outlook tycker man. När informationen flyttas över till datorn från telefonen sparas det i ett format som både Outlook och Adressboken kan läsa. Men det är över min kompetens.

Kolla vad outlook kan importera från. Om det kan importera CSV eller nåt annat skoj borde det vara en lätt pannbiff att exportera från excel till det önskade formatet. Excel kan exportera till allt möjligt onödigt skräp.

Har inte telefonen ett minneskort du kan stoppa i datorn? Dvs om datorn har möjlighet att läsa sånt? Vet inte hur man gör sen men vissa bärbara datorer har så man kan stoppa in minneskort. Har d på min iaf men aldrig gjort d själv.

Hoppas d löser sig. :)

Har inte telefonen ett minneskort du kan stoppa i datorn? Dvs om datorn har möjlighet att läsa sånt? Vet inte hur man gör sen men vissa bärbara datorer har så man kan stoppa in minneskort. Har d på min iaf men aldrig gjort d själv.

Hoppas d löser sig. :)

Tänkte du att man skulle vika ihop excelfilen lite fint på minneskortet så telefonen kan ringa numrena direkt o även ploppa upp namnet på displayen tillsammans med en fin blomma som kan dansa samtidigt som man ringer sin bästis? :va

Tänkte du att man skulle vika ihop excelfilen lite fint på minneskortet så telefonen kan ringa numrena direkt o även ploppa upp namnet på displayen tillsammans med en fin blomma som kan dansa samtidigt som man ringer sin bästis? :va

Nä men precis som när du stoppar in ett usb så kan du öppna usb minnet o lägga dit info. tänkte att man kanske kunde göra samma sak dvs stoppa in minneskortet i datorn (de som har sån dator där man kan göra det så klart) och sen lägga över nr till minneskortet. vet inte HUR det ser ut eller om d funkar, var bara en tanke! :tummenupp

Varför inte bara spara alla kontakter på sim kortet och föra över dom på nya mobilen sen?

Edit: Ööh glöm det.. Fan jag kom precis från duschen! :tummenupp

Nä men precis som när du stoppar in ett usb så kan du öppna usb minnet o lägga dit info. tänkte att man kanske kunde göra samma sak dvs stoppa in minneskortet i datorn (de som har sån dator där man kan göra det så klart) och sen lägga över nr till minneskortet. vet inte HUR det ser ut eller om d funkar, var bara en tanke! :tummenupp

Det går alltid att stoppa minneskortet i vilken dator som helst om man använder en USB adapter till minneskortet

Jojo, men det hjälper inte speciellt mycket eftersom kruxet ligger i att få alla namn och nummer från en excelfil till ett adressregister. Får man det bara till Outlook tex. så är nästa steg förmodligen enkelt.

Jag tror jag förstår din tanke, men det löser tyvärr inte biffen. Problemet var att backspegeln inte funkade och då hjälper det inte att tanka...typ.

Tagit igen dig sen Sthlm? Jag behövde några dagar på mig... :gnissla

Jojo, men det hjälper inte speciellt mycket eftersom kruxet ligger i att få alla namn och nummer från en excelfil till ett adressregister. Får man det bara till Outlook tex. så är nästa steg förmodligen enkelt.

Jag tror jag förstår din tanke, men det löser tyvärr inte biffen. Problemet var att backspegeln inte funkade och då hjälper det inte att tanka...typ.

Tagit igen dig sen Sthlm? Jag behövde några dagar på mig... :gnissla

ahh oki! :)

hahha jadå, d va inga problem. blev ju rätt tidigt hem lördagnatt, här i malmö är man inte hemma förens vid 6-7 på morgonen o då behöver man några dagar att nyktra till. :tungan sov gott på vägen hem i bilen iaf. :hihi kul o se dig igen, me ditt snygga långa svallande hår. :D :D

Körde han backslick nu igen?

ahh oki! :)

hahha jadå, d va inga problem. blev ju rätt tidigt hem lördagnatt, här i malmö är man inte hemma förens vid 6-7 på morgonen o då behöver man några dagar att nyktra till. :tungan sov gott på vägen hem i bilen iaf. :hihi kul o se dig igen, me ditt snygga långa svallande hår. :D :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg