För trångt?

• Thread starter Thread starter Tjita1
  • Start date Start date

Tjita1

Guest
Hej!
Skulle hemskt gärna vilja ta med mig pianot till studentlägenheten, men jag är osäker på om jag kommer fixa att bo så trångt. Vad tror ni? Bättre förslag på möblering mottages också. Allt är skalenligt.image.jpg

Tror att grannarnas synpunkter på ett piano i en studentlägenhet är viktigast.

Last edited:
Ett bra trick är att skicka upp sängen mot taket och ställa skrivbordet under sängen. Finns även färdiga sådana kombinationsmöbler att köpa tror jag.

Last edited:
Jag som trodde det skulle vara en tråd om skinnställets passform såhär efter julen. :hihi
Men, det är väl bara du som kan svara på trångboddhetsfrågan? Jag hade inte haft några problem, bodde ungefär så trång under ett par år vid högskolan men då var det inte ett piano utan lite annat skräp.

Jag har funderat på det här med sängen över skrivbordet, har rätt bra takhöjd, men jag kan inte för mitt liv räkna ut hur jag ska få upp den dit, har en ställbar variant som nog väger närmare 100 kilo. Sen agerar den just nu också soffa, och det blir en jobbig soffa om den är 2 meter upp i luften..

Angående pianot så är det en digital variant där man dels kan ställa volymen och även plugga in ett par lurar om man vill öva helt tyst.

Angående hojen så får den nog allt stå och skämmas i garaget i källaren.

Angående att borra, har borrat många hål i mina dar, men troligen inte så många såna som du tänker på.

Jag har funderat på det här med sängen över skrivbordet, har rätt bra takhöjd, men jag kan inte för mitt liv räkna ut hur jag ska få upp den dit, har en ställbar variant som nog väger närmare 100 kilo. Sen agerar den just nu också soffa, och det blir en jobbig soffa om den är 2 meter upp i luften..

Angående pianot så är det en digital variant där man dels kan ställa volymen och även plugga in ett par lurar om man vill öva helt tyst.

Angående hojen så får den nog allt stå och skämmas i garaget i källaren.

Angående att borra, har borrat många hål i mina dar, men troligen inte så många såna som du tänker på.

Du får tänka utanför lådan, ha skrivbordet över sängen.:tummenupp

Trodde detta var en sexrelaterad tråd....:3freak
Är väl sjuk i huvvet.

Du var inte ensam...

TS, måste du ha ett renodlat matbord? Annars skulle jag skippa det lilla bordet uppe till höger och ha pianot där istället och tv'n ovanför på väggen eller nåt. Då får du mer plats till höger om sängen alternativt till vänster om du flyttar in sängen.

Det är ett fönster där. Bordet tjänstgör iofs mest som avställning, men jag vill nog ha det kvar tror jag.

TV-bänken i hörnet till vänster om skrivbordet, sängen längst väggen mot duschen, hyllan mot fönsterväggen nära fönstret, skjut ner pianot mot fönsterväggen.

Känns kanske lite uppstaplat längst väggarna men jag tror ändå du vinner på att få lite utrymme i mitten... och klart du ska ha pianot :tummenupp

Sängen i hörnet. Fimpa matbordet. Det räcker med ETT bord (=mat/skrivbord).
Skrivbordsprylarna kan du ha i hyllan eller i en hurts under bordet.

Jag hade nog blivit galen på att ha det så trångt och fortfarande inte ha typ en soffa för polarna när man får besök. Även om studenter har en tendens att vara vana vid trånga lägenheter.

Jag hade iaf gjort följande:

Sälj den flashiga sängen och köp en loftsäng. Under den ställer du en soffa och ett soffbord.
Sedan gör du dig av med tv-bänken och skruvar upp teven på väggen mittemot soffan så du kan sitta och kika på den.
Sälj sedan det enorma skrivbordet och köp ett lite mindre som du ställer där hyllan står nu. Hyllan flyttar du till precis vänster om ingången.
Sedan ställer du pianot där skrivbordet står nu alltså till höger om där teven kommer hänga. Då kan du dessutom använda pallen till att sitta vid bordet.

Tycker man det är ont om utrymme för prylar så gör man sig av med prylarna som inte får plats :gnissla (eller fyller källarförrådet till bredden)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026