För tjock kolvring?

• Thread starter Thread starter Jax
  • Start date Start date

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Student?
Tja!

Jag har köpt ny cylinder och ny kolv till min Ns 125f
Men när jag skulle försöka sätta dit kolvringarna på kolven passar de inte riktigt.
Den understa ringer passar perfekt men den översta passar inte alls bra.
Den sticker ut någon mm runt om hela kolven och det är i princip omöjligt att trycka ihop den.

Båda ringarna passar i den understa skåran men den ena passar inte alls i den översta och den andra passar sisådär bra, men det går som sagt inte få ihop den...
Är det kolvringarna eller kolven det är fel på?
Har någon varit med om något liknande?

Tack på förhand //Jax

kolvringarna till NS är koniska. Alltså kan du vända dem fel även fast du har rätt ring i rätt spår så att säga. Prova och prova, vänd på ringarna så de hamnar rätt. Finns en markering "N" på varje ring som visar vilken sida som ska vara uppåt.

Åfan.. det visste jag inte.
Tack för svaret!
Ska ut och testa nu direkt.

Philsson: Va! Skulle inte den vara överst? :rolleyes:
Jag behöver nog hjälp av något proffs för att fixa det här *HOST* :tomten

Edit: Flexbert: Det vill du egentligen inte veta.. Men 3801:- fina kronor kostar det.

Edit2: Orka citera :näsblod

Last edited:
Jax skrev:
Edit: Flexbert: Det vill du egentligen inte veta.. Men 3801:- fina kronor kostar det.

Vad har du köpt för supercylinder? :gnissla
Min farbror pratade om att han köpte ny cylinder och kolv till sin sons ns för runt 2000kr men det var ju för 3-4 år sen :näsblod

Det tror jag säkert. Men läget är såhär att Ns cylindrar växer inte på trä direkt, därav höga priser :)

Jaha fick av cylindern nyss....

Så jag får väl jobba ihjäl mig tills jag får pengar till att köpa en ny :4skrika

Jax skrev:
Nehe du.. De tar hem dom för 3801:- inkl. frakt ;)
Var de där du köpte eller?. :va köpte själv cylinder+kolv och ringar där för 3200kr inkl frakt för inte aaaaallt för länge sen. Högst ett år.

en Malossi "big bore" :hihi 180cc cylinderkit med cylinder,kolv,drev,packningar,nållager och förgasarbestyckning kostar 2890kr hos addemoto

PD skrev:
en Malossi "big bore" :hihi 180cc cylinderkit med cylinder,kolv,drev,packningar,nållager och förgasarbestyckning kostar 2890kr hos addemoto
den finns inte i deras urval sedan år tillbaks. Förstår inte varför den fortfarande är kvar i katalogen. :gnissla

SPooKY skrev:
köpte där till min med,, för ca 2-3 år sen. har för mig att det blev ca 1800
:tungan

Vart förskräkt först när jag trodde jag skulle behöva punga ut 3800kr. sen kom min farbror och räddade mig och sa att det gick att köpa på fottas ;P

Back