För tidigt slut på hojsäsongen...=(

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
jaha... det var den sommarn... nu är det gips som gäller...

vi går tillbaka till lördag 20/9 kl.21,07...

åker från jobbet tidigare för att jag e deppig å hängig... har ingen lust att åka hem å deppa, å flikkan var ute med kompisar.... så jag tog ett varv på byn och sedan upp till Jonne_boy...

sitter där å pratar av sig lite och plötslig är klockan mycket och tankarna rensade... ca. kl. 23,27 lämnar jag jonne för att åka hem å dra på mig mc-byxor och stövlar för att åka till flikkan...(hade bara jackan utanpå jobbarkläderna)....

tänkte att jag skulle ta ett varv på byn för att se om det var nått liv... kommer på en liten gata...mot en korsning... kommer i kanske lite för hög fart... inser för sent att det står en vattenspridare bredvid vägen... vägen är täckt med vatten... låsning på framhjulet (antagligen på övergångstället)...å så låg man där... :kulspruta en gubbe i bil kommer bakom men stannar inte trots :stop.... då hade jag oxå rest på mig å håller på att baxa upp hojen... jävla gubbe tänker jag en sekund... jag konstaterar att jag blöder från höger ringfinger...
efter en snabb inspektion av eventuella skador på hojen sätter mig på hojen och åker till jobbet där pappa är kvar...

akuten nästa. men tro inte att man blir omhändertagen direkt... efter ca 1 timme får vi besked att man inte har någon personal på röntgen under natten.... jippi.... blir omplåstrad på ringfingret där nageln nu är mer eller mindre svart... kommer hem 02,30...

in till akuten igen på söndag morgonen... även nu får man vänta en bra stund...

får besked att jag har en kraftig blödning på ovansidan av handen... samt slagit sönder en del av knogen till ringfingret... en benflisa har lagt sig vid lillfingrets knoge... "du ska få en liten stödskena" säger läkarna... i nästa stund sitter man med gips från fingerspetsarna, längs underarmen, ner till armbågen...alltså bara gips på undersidan av armen...¨

så nu ska man gå med det i 4-6 veckor...

å högerhanden av alla (?) händer.... diverse toaproblem mm. som man nu måste klara av med vänstern.....

skrapade dessutom upp högra knät lite, men det var bara ytligt... trots brist på mc-byxor...

Det bästa: Inte en repa på hojen!!!

men jaja... 6 veckor...det e ju bara till... novemberlovet...*suck* :gråta

*det finns ingen gud...*

Trist när sånt händer..

"Ca 23,27" Tycker jag är en ganska exakt tid;)

Det är inte kul alls!!..

Men eddie, misströsta inte

åk istället och montera av din kopplingvier til en som behöver den bättre!

Men se det possetivt, hojjen klarade sig ju iaf!.
Men jag tycker då att det är lite klantigt :P

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...