För sverige i tiden ??

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
MC Doktorn skrev:
2383151 Vad betyder detta på våra enkronor, är jag trög lr ?

Alla kungar har ett valspråk. "För sverige i tiden" är Carl XVI Gustavs valspråk. V Gurra hade "Med folket för fosterlandet" och hans efterträdare Gustav VI Adolf(som företrädde vår kung) hade "Plikten framför allt".

korvgubbe skrev:
2383158 Alla kungar har ett valspråk. "För sverige i tiden" är Carl XVI Gustavs valspråk. V Gurra hade "Med folket för fosterlandet" och hans efterträdare Gustav VI Adolf(som företrädde vår kung) hade "Plikten framför allt".

Jo vad betyder det? :)

korvgubbe skrev:
2383198 Möjligen en vink om att han fattat att det är rätt meningslöst att vara kung i Sverige i slutet på 1900:talet och 2000:talet.. :hihi

Meningslöst att få 30 miljoner i årligt bidrag? Tycker det låter rätt fräsigt jag, skulle gärna byta.

Markus skrev:
2383212 Meningslöst att få 30 miljoner i årligt bidrag? Tycker det låter rätt fräsigt jag, skulle gärna byta.

Vad är 30 millar i jämförelse mot hans företrädare?! För motsvarande summa i dåtidens pengar hade du ju knappt kunnat bygga ens en slottsflygel. Och även om du hade varit en så fattig knug på den tiden hade man ju iaf kunnat roa sig med lite offentliga avrättningar och beordrat att massor med unga vackra möer skulle besöka slottet innan de gick å gifte sig... :tuttar

korvgubbe skrev:
2383219 Vad är 30 millar i jämförelse mot hans företrädare?!

Korrekt, men det är ett bra bidrag för att gå runt och slashasa sig hela dagarna. Dra ner till stugan i St Maxim, tjuvjaga lite, bränna med GT2:an och sätta på dotterns kompisar.

Markus skrev:
2383223 Korrekt, men det är ett bra bidrag för att gå runt och slashasa sig hela dagarna. Dra ner till stugan i St Maxim, tjuvjaga lite, bränna med GT2:an och sätta på dotterns kompisar.

Precis, och allt detta sammanfattar han med

För Sverige (och bilarna,båten och Maddes tjejkompisar) i tiden (nu när jag slipper ta ansvar och skit och istället kan softa bäst jag vill)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back