För- nackdelar med NSR -98

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
Jag ska eventuellt köpa mig en Honda NSR 125 -98. Den har gått 2000mil och kolven byttes för ca 300mil sedan.
Finns det några grejjor som "brukar" hända med just dem nyare nsr:erna? Har hört att på dem äldre så brukar startmotorn pajja.
Så finns den nått speciellt man ska kolla osv när man ska köpa nyare nsr?
Tacksam för svar!

//Niklas
 
funkar fint, shysst drag i dom, håller bra om man inte klantar sig rejält.
lite taskig å meka med eftersom det e rätt trångt under tanken men annars funkar fint
 
Nsr är snygga men inte mer än så, tyvärr..
 
ollee skrev:
2085510 Nsr är snygga men inte mer än så, tyvärr..
Vadå inte mer än så? :7peta
Säg någon mycket mer driftsäker 2t 125:a SNygg hoj, kan averka många mil innan kolvbyte och ganska billiga reservdelar.
 
Prestandan fick mig nästan att skratta och känslan i hojen är inte riktigt på topp... men men.. nsr är ju som sagt mycket driftsäktra, så är det!
 
ollee skrev:
2085538 Prestandan fick mig nästan att skratta och känslan i hojen är inte riktigt på topp... men men.. nsr är ju som sagt mycket driftsäktra, så är det!
Ja och anledningen till att NSR inte har den prestanda som t.ex RS är ju för att de har inte riktit riktat in sig på tävling med sina maskiner. De vill ha en driftsäker hoj som går relativt bra för pengarna.
 
det är sant... det har honda verkligen lyckats med, en driftsäker hoj för en billig peng.
 
ollee skrev:
2085572 det är sant... det har honda verkligen lyckats med, en driftsäker hoj för en billig peng.
japp :D å de går att köra med den på bakhjulet då den e strypt till 10kw :yoparty

å den ser förjävligt bra ut som fajter :pannkyss
 
En annan nackdel är att det är 2-takt :P Det kanske inte är en nackdel ur prestanda synpunkt men ur ljud är det förjävligt... palla att åka en sport mc som låter som om man spottar i en burk!! ne 4-takts ljud är det bästa ljudet!! :yoparty
 
SkyNard skrev:
2086342 En annan nackdel är att det är 2-takt :P Det kanske inte är en nackdel ur prestanda synpunkt men ur ljud är det förjävligt... palla att åka en sport mc som låter som om man spottar i en burk!! ne 4-takts ljud är det bästa ljudet!! :yoparty
Ne för det är ju mycket roligare att åka sporthoj som låter som en gräsklippare :tomten
 
Last edited:
ollee skrev:
2085572 det är sant... det har honda verkligen lyckats med, en driftsäker hoj för en billig peng.

Dude, vadå en billig peng?!

Vet du vad den kosstade ny...? Jag lovar att du inte hänger på nsr_martin när han kör på sin nsr på sviestad:) inte en chans, även fasst du kör på din "skitsnabba mito"...:lol
 
mycket snack! för mig gör det inte så mycket att den låter som en gräsklippare, jag är mer intresserad av hur dom går...NSR vs Mito/RS .. hahahahahahahahaha!
 
ollee skrev:
2086543 mycket snack! för mig gör det inte så mycket att den låter som en gräsklippare, jag är mer intresserad av hur dom går...NSR vs Mito/RS .. hahahahahahahahaha!
Ja, för du vågar väll inte lägga ner hojen mer än en millimeter i kurvorna förstår jag? Att åka och gasa rakt fram är ju verkligen sååå givande och utmanande.... :tummenupp
 
NSR_Martin skrev:
2086550 Ja, för du vågar väll inte lägga ner hojen mer än en millimeter i kurvorna förstår jag? Att åka och gasa rakt fram är ju verkligen sååå givande och utmanande.... :tummenupp

VA!? så du menar att en NSR är mer gjord för bana och fortkörning? sluta spekulera i sånt du inte vet... kom hit så tar vi ett varv istället.
 
ollee skrev:
2086809 VA!? så du menar att en NSR är mer gjord för bana och fortkörning? sluta spekulera i sånt du inte vet... kom hit så tar vi ett varv istället.
Jag tror inte att de e hojen;) jag tror det e skiten bakom spakarna :rofl :3freak
 
ollee skrev:
2086809 VA!? så du menar att en NSR är mer gjord för bana och fortkörning? sluta spekulera i sånt du inte vet... kom hit så tar vi ett varv istället.
Ne den är inte gjord för bana, men en duktig förare på en lite sämre cykel kickar skiten ur en dålig förare på bra cykel, speciellt när skillnade inte är så grymt stora.
 
sluta snacka skit, klart föraren är det viktigaste!...kom så tar vi ett varv istället!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top